Recept 14.



Nog eentje uit het boek van SanneRiet. Het was de eerste test-case die ik maakte voor het duo en het enige dat niet is hoe het moet zijn.  Ik had eigenlijk al van in het begin kunnen weten dat het fout ging lopen.




Desondanks zette ik door, wij testers zijn een dapper volk en werkte de tas netjes af. De bedoeling was om te zien of de tas ook in een dikkere stof kon gemaakt worden.  


Ik gebruikte hiervoor een fijne roze ribvelours en een stuk interieurstof uit een stalenboek.  Beide stoffen zijn dikker en stugger dan een doorsneekatoen en dat is er aan te zien. De tas valt absoluut niet mooi en de plooien lijken niet op plooien, maar eerder op te verdoezelen fouten. Op de foto mag het nog meevallen, maar in't echt is het niet ideaal.


Ook bij de plooien onderaan liep er duidelijk iets fout. My bad.



Conclusie: een heel leuke tas om te maken, lekker ruim en een origineel ontwerp. Het is enkel een kwestie van de juiste stof te kiezen. Ik denk dat je met een stof met print en de plooien strategisch geplaatst wel tot erg leuke resultaten kan komen!

Voor betere versies van dit recept  kan u hier of hier een kijkje nemen.

12 opmerkingen :

  1. Jammer! En helpt heel goed platstrijken dan niet enigszins? Allez, het zou zo zonde zijn om een op dat ene puntje na geslaagde tas misschien minder te gebruiken..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dat boek vandaag besteld. Ben benieuwd hoe ver ik kom met alle patronen uit het boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat nog meevallen hoor. Maar stoort dat absoluut niet dat de plooien misschien wat nonchalanter vallen. Voor mij heeft deze stoffencombinatie wel iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En toch... ik vind ze best nog leuk. Mooie stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha... al hield ook die eigenwijze Piraat zich niet aan de tip best soepelvallende stofjes te kiezen. Next time ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vind die ook leuk in die steviger stof! Zelf ben je misschien te kritisch, maar voor een ander valt dat niet echt op hoor dat het zo misschien niet hoort ;-) En als ze gevuld is valt dat hoogst waarschijnlijk nog veel minder op!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh, maar ik vind deze versie in dit stofje wel supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jep, schoon gerief...sjiek dat ge u daaraan gewaagd hebt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik blijf toch zot van uw "sjakosjen", 't zijn de schoonste die er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh maar die in het roze vind ik echt wel schoon! Ook al lopen de plooien niet helemaal correct, het blijft wel een mooi afgewerkte tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind de kleuren combi wel heel tof hoor!

    BeantwoordenVerwijderen