Tova dress, poging 1.


Gisterenavond kwam ik bij het virtueel slenteren door mijn borden op Pinterest een pin tegen van de Tova dress van Wiksten.  Met het motto 'niet denken, maar doen' in het achterhoofd bestelde ik het patroon en een paar minuten later (dank u broer voor uw Paypal-account!) kon ik al aan de slag.


Het nadeel van zulk impulsief gedrag is natuurlijk dat je het moet stellen met het materiaal dat je hebt rondslingeren en dat is in mijn geval niet meteen meters aan mooie kledingstof. Dus besloot ik om eerst een proefversie in een 'slechte' stof te maken en dan kan ik achteraf nog zien of het de moeite is om er een 'goei' stof voor te kopen. Het patroon is niet moeilijk en het gaat goed vooruit, maar denk er wel aan dat het in het Engels is.


Eerlijk is eerlijk: eens de jurk af is, lijkt ze verdacht veel op een veredelde patattenzak (mede door de lelijke, stugge stof weliswaar) en daarom twijfel ik een beetje om ze nog eens te maken.  Als je lange, sierlijke gazellebenen hebt dan zal ze jou fantastisch staan, maar laat ik daar nu net niet mee gezegend zijn.


Dus wellicht maak ik ze de volgende keer een paar centimeter korter om als tuniek te dragen op een jeans. Ik ben er nog niet helemaal uit, misschien moet ik eerst maar eens een mooie stof zoeken en dan zie ik wel weer.





21 opmerkingen :

  1. op deze foto's vind ik ze anders wel goed staan, en die benen van je wil ik direct !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh, ik denk dat een dergelijke jurk staat of valt met de accessoires: een fel riempje, een passend giletke, een ketting, een stel schoon botten eronder en die gazellebenen hebt ge niet meer van doen. :)
    En misschien een ietsiepietsie langer maken ipv korter?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem goed gelukt hoor en hij staat je leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die bovenste foto is het origineel, en de andere foto's zijn jouw versie?
    Ik zie echt geen verschil......heb verschillende keren gekeken!
    En ik vind ze WEL mooi!
    Zowel als tuniek als kleedje!
    Knap...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik zo'n patroon zie, denk ik ook meteen aan een patattenzak. Maar een riem lost zo'n probleem toch meestal meteen op?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch goed gelukt! In Amerika is dit patroon erg geliefd en wat dan in blogland verschijnt, is helemaal zo mooi niet! In een pleznt stofje wordt dit een topper die op elke broek past.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo slecht vind ik het niet. Ik zou hem ook wat langer maken en misschien een riempje op dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik sluit mij aan bij de mening van mina dotter. Maar ik vind het echt wel schoonbgemaakt en afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterende benen dat is zo te zien aan de jeans!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heb hier ook als eens bij staan dralen, nou virtueel dan. Zitten er zakken in de zijkant? Ik heb ook geen giraffebenen en dat is echt het understatement van de eeuw, dus ik zou voor mij een beetje taille proberen aan te brengen. Die heb ik namelijk wel. Ik vind hem jou helemaal niet gek staan. Het lijkt me wel een lekker ding voor dagen dat je je buik niet in wilt houden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad een lekker ding om te dragen en daarom wil ik hem zeker opnieuw maken. Ik dacht er misschien aan om er linten tussen te stikken om zo in mijn taille vast te knopen. Ik zal er nog eens moeten over nadenken.

      Oh, en spijtig genoeg zitten er geen zakken in :(

      Verwijderen
  11. Ik vind hem je super staan! mooi patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind hem mooi hoor! Al eens op de blog van Groovybaby... and Mama gaan kijken? Zij maakt heel vaak die Tova jurken, en staat er altijd super mee. Ik ben ook van plan om die eens te proberen want hij ziet er echt leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik vind m jou wel mooi staan van model hoor, al zou ik persoonlijk voor een ander kleurtje kiezen, eneuh, ik zou mijn benen zo met die van jou ruilen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben precies ook niet zo'n fan van het model. Misschien met een riem erin?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Laat hier nog maar 2 versies van komen: een kortere en een langere.
    't Is tenminste geen model waarmee je zwanger lijkt en het biedt toch wel mogelijkheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ja met een riemke erin hebt ge al taille, en dan een paar schoon botten ofzo denk ik dat da goe komt ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Misschien dat ie in een soepelere stof toch wat minder patattenzakkerig wordt?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Volgens mij zou een riem het leuker maken! En het staat alvast mooi op een jeans, ook met deze lengte.

    BeantwoordenVerwijderen