Het bericht met twee titels.

Ik ben niet zo fantastisch met woorden en het kost mij dan ook telkens weer moeite om een fatsoenlijk, samenhangend en duidelijk tekstje te schrijven in zo'n blogbericht. En dan heb ik het nog niet eens gehad  over alle taal- en spelfouten die op de loer liggen. Eigenlijk zou ik gewoon het liefst wat foto's uploaden en het daar bij laten, maar meestal vragen de dingen net iets meer duiding.

Zoals een goede titel bijvoorbeeld.  Een niet te onderschatten opdracht en bijzonder moeilijk voor de eeuwige twijfelaar in mij.

Vreemd genoeg waren er voor dit blogbericht meteen twee titels in de running. Met de woorden van iemand anders weliswaar -ik ben zowel vloeiend in movie quotes als in menig songtekst- maar daarom niet minder gemeend.

Titel keuze #1: 'Raymond kan het niet aannaar de fantastische sketch uit 'In de Gloria'. Net zoals in de bus dreunde dit enigszins aangepast zinnetje -'de Pfaff kan het niet aan'- door mijn hoofd. Ik liep namelijk al lang met het idee rond om een tas te maken in oud legermateriaal, maar had er niet bij stilgestaan dat dat materiaal een speciale coating had. Niet alleen stinkt zo'n legerzeil verschrikkelijk en beginnen uw handen een beetje raar aan te voelen na een tijdje, maar door die waterafstotende laag kan een normale naaimachine zo'n stof niet aan. Desondanks mijn dubbel transport en aangepaste naald was het niet echt makkelijk stikken. Zeker niet door 4 à 5 lagen.



Titel keuze #2: 'Geef het op meisje' van Clouseau. Ook deze leuze begon na een tijdje door mijn hoofd te spelen omwille van de hierboven genoemde redenen en na een paar uur gevuld met de nodige frustratie en gevloek, gehoorzaamde ik aan de smeekbede van Koen Wauters. Ik gaf het op.


Ooit als ik het machien van mijn dromen heb zal ik dit projectje wel afwerken, maar voorlopig gaat ie mee in de doos en zal ik wel verder stikken met 'normale' stoffen.


Maar waarom zou ik ondertussen nu toch zoveel van die tassen maken...


31 opmerkingen :

  1. Interesting... al ben ik van mening dat Koen Wouters altijd en overal gequote mag worden!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik hoop voor ne give away en dat ik er een win
    En ik vind dat uw schriftelijke taalvaardigheid ferm meevalt hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo jammer als je machientje niet mee wil werken, maar ik sloot mijn ogen en zag hoe de tas er volledig af uit zou zien! SUPER

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoezo: 'niet fantastisch met woorden' …!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het is hoe dan ook een heel leuk model van tas!
    En ja, zeg dat eens, waarom zoveel tassen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoveel tassen? Dat zal vast een leuke logeerpartij zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. om foto's van te trekken voor een tutorial??
    Jammer dat die legertas niets werd - ik vind m zo stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik begon al spontaan mee te zingen in m'n hoofd, en tzal voor de hele avond zijn :-) jammer dat je machientje niet mee wou, vond hem er anders super uitzien zo in dat legerstofje. vertrekken jullie misschien op wereldreis?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die geur kan ik me voorstellen, al vond ik hem idd ook wel stoer. En van uw queeste naar de ideale woordenschat valt weinig of niets te merken hoor: het lijkt alsof het eruit rolt!
    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van een verrassende blogpost gesproken, 'hij' belooft nochtans veel in zijn mars te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedoel je dat het woord 'ie' niet mag of dat het 'zij' moet zijn in plaats van 'hij'. Voor iemand als ik die totaal geen gevoel voor spelling heeft, mag het iets duidelijker zijn! :)

      Verwijderen
  11. Die laatste foto is zo mooi van kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ge gaat toch niet emigreren? Ik ben zwaar fan van de legertas, maak ze maar af, als uw machine gerecupereerd is!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je verdiend "de nobelprijs" voor zo'n pracht tassen :-)
    Ik hoop dat je er eentje weggeeft en NIET een reis rond de wereld gaat maken... Ik zou het u gunnen maar uw zalige blog missen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben zo jaloers op uw naaikot he.
    En doodcuries idd naar het waarom!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mijn volgende titel zal luiden: ik ben met mijn gat in de geluksvogels gevallen, een wijze uitspraak van Jos Bosmans van de gelijknamige show. Die zit ook al de hele tijd in mijn hoofd. Nu de tekst nog verzinnen.
    Ik hoop stiekem op een patroontje van die mooie tassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ken het gevoel maar al te goed. Als ik iets in elkaar probeer te naaien is dat met heel veel gevloek. Knap dat jij al zover geraakt.
    Je maakt mij uiteraard ook heel curieus.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mmmm, ik hoop op een tutorial en daarbij veel foto's...? de legertas is echt stoer!! met mijn trapmachine uit grootmoeders tijd kan ik wel wat dikke stoffen verzetten... ;)
    heb je dat legerzeil uit een legerstock gehaald?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep, bij het Stockhuis hier in de buurt.
      http://www.amerikaansstockhuis.com/

      Verwijderen
  18. Ik moet nochthans altijd lachen met uw teksten! en ook met uw foto's in dit geval! Ge hebt ons wel goed beetgenomen met die eerste (oh wat een schoon tas) en dan de tweede (ai maar voor de helft mooi).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ooo maar ik vind hem zo mooi!!en merci,nu ben ik niet alleen curieus maar zit ik ook met zo n tof lied in mijn hoofd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ja ik vraag me nu oo kwpontaan af wat ge in hemelsnaam met al die tassen gaat doen! ik wil er anders wel ene vrolijk exemplaar van om mee te nemen naar het ziekenhuis als ik beval :D

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ben ik nu de enige die niet snapt hoe het komt dat een onafgewerkte tas op 1 foto er zo afgewerkt uitziet op de andere foto's ?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow! Maak je die tassen zelf? Ik kan niet eens twee lapjes met goed fatsoen op elkaar naaien, laat staan een complete sporttas...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. oh ik ben dol op legertent stof! ik naai er heel veel mee. Maar het klopt hoor, wat je beschrijft. Maar de look! Fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat kastje op de foto is fantastisch ... Hoe heb je dit op de kop kunnen tikken ?
    Logeertas is super ... (stik)jaloers op de afwerking aan de rits, hoe die tekst doorloopt, dit smeekt om afwerking !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kastje heeft mijn vader ooit eens op straat gevonden toen je nog gratis je grof huisvuil op het trottoir mocht zetten. Ik ben er ook super content mee natuurlijk :)
      En bedankt voor je complimentje ivm met de tas, ooit zal die nog wel eens afgewerkt worden.

      Verwijderen
  25. Ik vind dat je juist heel leuk schrijft. De verwijzingen naar liedjes en films is juist tof. Ik zing vaak zelf ook een deuntje wat opeens in mijn hoofd opkomt. De tas ziet er geweldig uit. Om hem af te maken zou je naar de schoenhersteller kunnen gaan. Die heeft apparatuur dat er wel doorheen kan. Volgens mij kan namelijk geen enkele huishoudnaaimachine dit aan. Aangezien je nog maar een klein stukje moet doen? Zou ik de schoenhersteller lief aankijken. Zoveel tassen heb je nodig als je een weekje weggaat. Nooit weg.
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen