zondag 18 april 2010

Ruffles galore!


The previous project wasn't going that well. So I put that on hold & started a new one.
That has turned into this:

A bright pink canvas ruffled bag.
Unlike the outside, no frills on the inside: just one zippered pocket and that's it.
The fabric was originally a plain white cotton, which I hand dyed & it came from here.

The next thing on the agenda is a new bag for my aunt. Though that is definitely going to take a while, because I have no inspiration what so ever. It needs to be a messenger style bag, with lots of pockets. Does anyone know a great pattern?

12 opmerkingen:

  1. Amai, hoe schoon! En zo mooi afgewerkt weeral...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow en wat een kleur. Je hebt talent! Erg mooi, zo'n mooie zou ik ook wel willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw die is heel mooi!!!!
    Heb je het patroon zelf gemaakt? Ik zou hem zo maken... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Mirella, het patroon is zelf gemaakt.
    Niet moeilijk, wel wat extra werk om ineen te zetten, met al die laagjes. En extra stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alweer heel mooi en die kleur staat er prachtig bij! Na Den Beer in Harelbeke, zal ik ook eens langs Den Boom in Lier moeten gaan ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele leuke tas! knap! Zo wil ik er ook onmiddellijk eentje maken. Heb je de strookjes vastgestikt aan de onderkant van de stof? hebben ze dan niet de neiging om telkens weer naar boven om te plooien?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Katrijn, dankje voor het compliment!
    De rimpelstroken zijn telkens tussen 2 stroken van de buitentas gestikt. Ze krullen af en toe een beetje naar boven, maar dat mag wel vind ik. Dat maakt het wat speelser.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nu zie ik het. De stroken zijn er dus niet bovenop gestikt. Het leuke stofje heb ik al. Nu maar eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen