zaterdag 10 juli 2010

How it all began...



It all started in the beautiful year of 1999.
I think.
(my memory sucks)
It was the year when people were preparing for the big Y2K bug, listening to this, watching this & some people were still wearing these.
I just finished high school & was desperately trying to find my way in the big scary world. (but that's a whole other story....)
Always being busy crafting, sanding & painting, one day I got intrigued by my mothers sewing machine. It was an 30 year old Bernina, which she didn't really use that often. Starting with sewing straight lines, back & forward and getting to know the machine, it quickly moved to my room.

After trying to make some skirts, I soon switched to making bags. The first ones being a suede bag with some jeans details and a denim bag with a cow application. That last one was actually a pretty sturdy bag, I used it an entire school year.
Then one sunny Saturday afternoon
(OK, my memory might suck on the important things, but insignificant details are not a problem, go figure)
smoke started to appear from my beloved Bernina.
Bye bye Bernina and welcome some unknown sewing machine.
I don't have pictures of this machine; it was great to practice further on until this day and this beauty came in to my life:

From then on the interest in fabric, thread and sewing grew bigger and the word spread.
Friends and family gave me their leftover fabric, buttons, needles, etc. and until today I'm still sewing, designing and most of all learning more and more each day about this passion of mine.

Now I'm very interested to learn how La Fille Hella , Katrien & Ella Montella got bitten by the sewing bug. Care to share it with us?
Here are the rules:
1. Schrijf een blogje over de start en loopbaan van jouw passie. Je kunt het hebben over: je eerste creatie - jouw (stik)machine(s) - enkele mijlpalen - jouw 'meesters' - je topstuk - je werkplekje - weetjes - tips - ...
2. Knip en plak dit stukje tekst met de afbeelding in jouw blogje.
3. Geef het stokje door aan drie of meer gepassioneerde mensen (laat een berichtje achter op hun blog).
4. Laat je bij het eerste berichtje over hoe het begon (http://naaiclub.blogspot.com/2010/07/hoe-het-begon.html) een wederwoordje achter met een link naar jouw verhaal.

4 opmerkingen:

  1. Joeie! Mijn eerste stokje! Ik ga er zo snel mogelijk werk van maken, even mijn geheugen proberen opfrissen, want is wel nodig vrees ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, The Blair Witch, ik deed het in mijn broek van de schrik ;-). En een roze Pfaff, das best cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waw, mooie tassen als eerste project!

    En oei, ik kan dat liedje (ook?) nog altijd helemaal meezingen. Ik zal er nu wel weer een hele zomer mee in mijn hoofd zitten, zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo grappig! Ik naai op dezelfde oubollige Bernina naaimachine waar jij op genaaid hebt. Eentje van de zus van mijn grootvader... Een knoopsgatenknop en een zwaardere machine die wat dikte van lagen aankan en meer dan vijf soorten steken zou natuurlijk leuk zijn, maar ik verplicht mezelf ertoe eerst wat meer naaiervaring op te doen, voor ik mezelf een nieuwe naaimachine toesta. Ookal zit mijn eerste jaartje naailes erop; ik vind mezelf nog steeds een beginnertje. Daarbij is mijn onzekerheid en schrik om te falen natuurlijk ook geen pluspunt.

    BeantwoordenVerwijderen