zaterdag 12 maart 2011

Bias tape & Potato salad.

Last week one of my friends gave birth to a sweet baby boy and I wanted to make her a gift.  I opted for some bibs, but they didn't turn out quite right.
With the front is nothing wrong.

Pretty nice actually, even if I do say so myself.

But the back. Oh my.

It just makes me wanna cry.

It's sad really. 
I think it's fair to say, bias tape doesn't agree with me.

So to lift the spirits, I treated myself to some yummy pizza bread.

And made to most delicous potatosalad I ever had. 
This stuff is soooooo good! 
 I will share the recipe soon, untill then: have a great Saturday evening!

8 opmerkingen:

  1. Ik ken het gevoel, biaslint en ik, wij zijn ook geen goede combinatie...
    Maar met die pizzabroodjes zou ik ook wel getroost zijn, zien er heerlijk uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja bekend probleem idd. Ik naai meters biais band elke week. Oefening baart kunst ;-) Het zal alleen nooit mijn hobby worden ;-)

    die broodjes lijken mij heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij mij gaat het beter sinds ik de bias dubbel strijk voor ik hem rond de slabjes zet.
    Maar ik moet eerlijk zijn: voor slabjes durf ik wel eens te zigzaggen met contrasterende draad. Effect niet onaardig, en niet zo erg als je er achteraan af en toe naast zit...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Biaislint is inderdaad hels om aan te zetten... Denk dat niemand dat echt graag doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik ken het probleem ook! Ik stik het soms tegen de ene kant en naai de andere kant met de hand, maar dat is wel een heel werkje...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aargh, de hel van biais!
    Blijven oefenen, ooit lukt het!

    En aardappelsalada, njammie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moeilijke dingen die biais. Bij mij lukt het beter sinds ik wondertape gebruik om het boeltje vast te kleven voor ik de biaisrand dicht stik.
    En voor slabben kan het zonder biais ook makkelijk/snel. Slabomtrek tekenen op een lap stof. Die lap op de andere lap spelden en dan over de getekende lijn stikken. Stuk openlaten, overtollige stof afknippen, keren door het gat en de naad doorstikken.

    BeantwoordenVerwijderen