woensdag 23 maart 2011

Not so Extreme Makeover.

The paint job I was working on in the weekend is finished.  
It's a small table I bought last summer at a yard sale and all it needed was a bit of TLC.
This is the before, somewhere in between all the clutter.

Wait, here's a close-up:

First it was time to remove the old laquer.

Then it was time to paint.

Resulting in:

Surprise, surprise, a turquoise table. 


I didn't make it to picture perfect, cause it's an old shabby little table and if I wanted perfection, I would have bought a new one.  Now all it needs are some small casters, so if any of you know a place where I can buy some beautifull (non-plastic) furniture wheels, please let me know!


On another note:
when I came home from school yesterday evening this cute guy was waiting for me.

It's a package from Juffrouw Sanseveria, because last week I won her giveaway!

It's a birthday card with an inflatable cake in it.
I think it would be a great card for Poppemie's Birthday in two weeks time, so I'll keep you posted on how it worked!

Thanks again Miss Sanseveria!

7 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk tafeltje is dat geworden! En ook leuk dat je het terug wat "oud" hebt doen lijken. Ik vind het heel geslaagd.
    Wieltjes zouden het inderdaad helemaal af maken. Het enig dat ik kan bedenken is "'t Zonneke" aan de Sint Jorispoort (http://www.openingsuren.com/detail.php?edit=5012107)
    Maar die verkopen eigenlijk vooral oude klinken en handvaten. Maar misschien weten zij dan weer wel waar je zo'n wieltjes kan vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ongelofelijk leuk tafeltje. Zulke zie ik hier in Berlijn ook regelmatig op de rommelmarkt staan.

    ooo, je hebt de supergrappige kaart van juffrouw sanseveria gewonnen, dat wordt noch lachen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahum...als ze nog werkt wel, Sarah! ;-)
    Moest het niet zo zijn, dan blaas ik eigenhandig een ballonnenhond om naar Poppemie te sturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat tafeltje is de max! Dat kleur knalt gewoon...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi tafeltje!
    Pietzak, ik had ook meegedaan met die kaart-give-away, maar ernaast gegrepen.

    Ik hoop dat degene die ze krijgt het leuk vindt.

    k

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geweldig geworden!! die kleur is echt heel erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen