zaterdag 25 juni 2011

Vriendelijk eten!

Hier in de keuken is er een krijtbord op de deur met allerlei uitspraken gehoord bij de familie van de zuster van.  Ik laat u even meegenieten.

  Logica van mijn moeder:
"Zeven is nog altijd minder dan acht."
"Gedekt is gedekt"  (de tafel)
"Als k'ik ooit bots, ben ik dood voor ik gewond ben" (van de schrik)
"Een bidbox" (een biobox)

Uit de mond van 3-jarigen:
"Papegein" (papegaai)
"Krokkedellen" (kriekskes met frikandellen)
"Kasastine kaka" (bruine plasticine)
"Appelijntjes" (mandarijntjes)
"Tatanne ook vavetje aandoen" (Tante Annelies (dat ben ik) moet ook een slab aandoen.  Want het is een grote smos.  Dat laatste staat er wel niet bij, maar ik ben zeker van dat ze dat dachten)

Wijsheden van Poppemie:
"Ik ken vandaag meer mensen dan ik ooit gekend heb."
Welk sterrenbeeld heeft Annelies?  Ik weet het, iets uit de keuken: een broodrooster! (Ik ben een weegschaal)
"Meter is een vrijgezellige hé! "  (Meter, m'n tante, is single)

Opvoedingstips van de broer van:
"Vriendelijk eten"
"Ge moet met uwe mond leeg eten" (?)

Ik zeg het u, het is zwaar vertoeven tussen al deze verlichte geesten.

8 opmerkingen:

  1. Phaha! Zalig! En wat een leuk idee, zo'n bord zou bij onze familie ook heel wat lollige opschriften tellen =)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat leuk!! Intussen heb je ook nog gegeten, hihi "lichte kost" neem ik aan, fijn weekend nog, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahaha, lol, wij hebben een boekje in de keuken liggen waar alle 'goeie' in worden opgeschreven. Kinderen vinden het hilarisch als ik een lezing doe...moppen van hun eigen, altijd de beste!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee om ze zo op te schrijven. Anders vergeet je ze altijd weer zo snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw wat een leuke uitspraken !! vooral de broodrooster bracht een lach op mijn gezicht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geweldig! En heel persoonlijk.
    Tante Hilde, zo'n boekje is TOF

    BeantwoordenVerwijderen