donderdag 21 juli 2011

Kerstmis in de zomer.


Eerder had ik al een tipje van de sluier opgelicht,

maar nu heb ik eindelijk een deftige foto van het kerstcadeau dat ik maakte voor m'n petekind Jules.

Het werd een wigwam (patroon) gemaakt van allerlei verschillende stofjes uit de kringloopwinkel.  
Het patroon op zich was erg gemakkelijk, maar omdat ik op het lumineuze idee was gekomen om er een soort lappentent van te maken, heeft het toch nog veel moeite gekost om het ding deftig ineen te krijgen.

De tent sluit met velcro-linten en heeft natuurlijk 'frengels'.  Uitgaande van het feit: "Wat de Koning kan, kan ik ook, maar dan beter" , heb ik er een kleine kerstboodschap ingezet voor de kleine krijger.  Ik zou er u foto's van laten zien, moest ik niet vergeten zijn er enkele te nemen.


En natuurlijk trotseren echte indianen 
de elementen, maar 3,5-jarigen (voor de moment met een zware keelontsteking) doen dat ook soms gewoon vanuit de living.

15 opmerkingen:

  1. Wauw, heel mooi! Daar zitten echt prachtige stofjes tussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooooooooooooooh wat geweldig ! En wat passen die kringloopstoffen (???) mooi bij elkaar.
    Ik laat dit maar niet aan m'n zoon zien want ik voel 'm al aankomen.
    Ik ga je blog volgen, erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Re-spect for you woman! Wat een werk! Supermooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, gezellig, en heel leuk foto-effect met die ballon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze is prachtig geworden! Zo mooi met die stofkes. Ik ga 't patroontje opslaan want dat zien mijn jongens vast ook wel zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. * mond valt open * ...en toen was het stil.

    Zooooo mooi! Echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. en hij wordt nog steeds goed gebruikt, het petekind heeft er vandaag (met een keelontsteking, maar zonder pijn) ingezeten met (veilige) pijl en boog...en mama de prinses mocht er mee in :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ooo... wat gaaf zeg!! prachtig gemaakt en goed voor uren speelplezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi, heel erg mooi! Ik wil er ook een maken maar dan als pashokje voor mn winkeltje waarmee ik op een festival sta. Nu vroeg ik me af hoe je het frame hebt gebouwd.. Heb je gewoon losse stokken gekocht en deze bovenaan aan elkaar gebonden, of is het niet zo simpel als dat?? Groetjes Lieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Lieke, Voor het frame heb ik lange bamboestokken gekocht en in elke stok bovenaan twee gaatjes op gelijke hoogte geboord. Hier is dan vervolgens een touw door geregen en vastgebonden. Zo blijven de stokken netjes bij elkaar en kan de tent niet verder dan een maximale breedte openvallen. De stokken zijn binnenin ook door lange stroken stof geregen, dat kan je zien op de eerste foto. En ik denk, maar ben niet meer zeker, dat ik ook onderaan de stokken met een koord heb verbonden...
      Hopelijk is het een beetje duidelijk, nog veel succes ermee!

      Verwijderen
    2. Ja het is nu duidelijk :) Dankjewel!

      Verwijderen