zaterdag 9 juli 2011

Miserie.

Het maaksel waar ik vorige week aan begonnen was, is eindelijk afgeraakt.   Op het laatste nippertje welteverstaan.  Het is een babydekentje voor de kleine Mathis geworden. Die al in maart geboren was, maar nog steeds geen cadeautje had gekregen. Maar haast en spoed zijn zelden goed...
Het is een klein formaat dekentje geworden, de naam quilt niet waardig, maar wel volledig doorgestikt.  De achterkant is superzachte nicky velours van hier en de voorkant bestaat uit verschillende katoentjes.  De bollekes heb ik ooit eens van iemand gekregen en ik begrijp nu waarom het van "de verniet" was, het trekt compleet scheef. Dit was spijtig genoeg niet het enige vloekmoment in het hele proces.

Het originele idee was om er zoiets van te maken, maar toen alle letters er eindelijk volledig gezigzagd opstonden, stoorde het mij enorm dat ze een beetje scheef stonden, dus heb ik ze maar allemaal terug losgetornd en gekozen om er gewoon 'Mathis' op te zetten.
  
Maar omdat ik voor het stikken de 'ouwijvetruc' van de textiellijm had toegepast, zat ik  natuurlijk met een hele hoop lelijke lijmresten, die dan nog eens vakkundig moesten weggewerkt worden.  Dus koos ik voor een hoop strategisch geplaatste cirkels.


Bij het doorstikken liep het ook fout:
Dus denk eraan:
"Doe je persvoet naar benee, dan valt het stiksel zeer goed mee. Laat ge hem echter hoog staan, is't met stikken rap gedaan"


En dan natuurlijk het enige dat er nog aan ontbrak.  
Wat gebeurt er telkens als je er bijna bent?
 Dan is uw spoel op!

Al bij al is het toch nog goed gekomen. 
Volgende keer gewoon een beetje vroeger beginnen...

5 opmerkingen:

  1. OOOOh schoon!
    OOOOh zo herkenbaar: de weg ernaartoe met zijn vele obstakels!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar suske toch! Al die letters weer losgemaakt!?
    Respect!
    Ik zou blij zijn met zo'n dekentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow...jij hebt al die letters daar weer afgehaald. Dat is pas doorzettingsvermogen.
    Wat een lief dekentje is dat geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. och jee... wat een gedoe zeg! maar wat een volhouder ben je, ik had de moed opgegeven denk ik ;-)
    Het dekentje is echt super zeg!! zo'n kado had ik graag gehad toen ik bevallen was.. ;-)
    Maar misschien kan je een s een tutorial maken van hoe jij die naam zo gemaakt hebt.. ;-) het is namelijk prachtig erop

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 't Is toch nog heel mooi geworden. En amai, straf dat je al die letters weer hebt losgetornd. Ik zou het waarschijnlijk zo laten, "schoonheidsfoutjes" he ;)

    BeantwoordenVerwijderen