zaterdag 6 augustus 2011

Blonde Kelly's.

Bij het oprommelen vorige week kwam ik een lang vergeten Delfien&Josefien avontuur tegen.  Nu ben ik, of Delfien, nooit op dansles geweest, wie ons ooit op een fuif is tegengekomen kan dat beamen, maar misschien net daarom dat onze alter-ego's zich er wel aan wagen.  
U moet weten, wij waren steeds die meisjes op fuiven die compleet uit de toon vielen. Er waren 'de socialen': die een ganse avond babbelden met jan en alleman. Ook waren er 'de sletten': kortgerokt, veel schmink, kronkelend bewegend op de dansvloer met als enige missie jongens versieren. Groep drie waren 'de Chiromeisjes': altijd in groep, giechelend en in formatie op de dansvloer wanneer 'The Proclaimers' door de boxen schalden.  Daarnaast had je nog andere, kleinere categoriën zoals daar zijn: de seuten, de alternatieven, de wij-zijn-eigenlijk-te-oud-om-naar-een-fuif-te-gaan-maar-zijn-blijven-steken-in-het-verleden, de snobs, etc..
   
Wij behoorden in geen enkele categorie. Wij dansten onnozel, beelden liedjes uit, dronken, lachten (zowel met onszelf als met anderen), aanbeden de glitterbal, gooiden met popcorn(?) en vroegen altijd hetzelfde liedje aan.  
Kortom, compleet belachelijk... maar geamuseerd dat wij ons hebben, joh, dat kunt ge niet geloven!

*Voor het geval er een blonde Kelly meeleest, weet dat het niet persoonlijk is!














3 opmerkingen:

  1. Haha, zo'n conclusie!
    Ik ben blij dat ik een brunette Kelly ben ;)

    Alleszins: echt grappig, die Delfien en Josefien-avonturenreeks!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik voel mij ineens zeer verwant met u...
    Mijn blonde danslerares was ook niet zo'n fan van mij. (we spreken uiteraard wel over vele jaren geleden)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk!
    Je fuifverhalen, je stripje, de hele herkenbaarheid!
    Ook mijn blondekelly leraressen (jaja, meervoud, ik hield het dan ook 5 jaar uit) hadden het ook niet zo voor mij, maar gelukkig heb ik dat pas later beseft :).

    BeantwoordenVerwijderen