donderdag 22 september 2011

Klara patroon voor Van Katoen

Eerder maakte ik deze tas en vroeg me toen af of de dames van Van Katoen misschien niet geïnteresseerd waren in het patroon voor hun webshop.


En dat waren ze!
Dus na het peuterkleedje, de halterjurk en de Boleo is het tijd voor  
Klara!
 (Dank je Severien voor de naam-suggestie)



Het is een omkeerbare tas, ideaal voor beginners. Het patroon en de werkbeschrijving is te koop in de Van Katoen shop voor € 5 en de opbrengst gaat integraal naar Annick voor Kenya.




Voor wie nog overtuigd moet worden: Eloleo & Polkadotjes waren de proefkonijnen van dienst, dus ga zeker ook daar een kijkje nemen of in de Flickr-pool.


Zoals ze hier zeggen: '5 euro daar kunt ge nie voor sukkelen'.  
Steun voor Van Katoen en geef om de kinderen van Kenia.


logo Van Katoen


26 opmerkingen:

  1. Ziet er echt heel leuk uit, ik bestel het patroon meteen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi. Een patroontje dat ik zeker eens ga kopen.
    Ik ben vooral fan van de rode met de gestreepte detailkes. :)
    En ik ben blij dat je fan was van mijn naamsuggesties! =)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaaaa! Maar eerst de Boleo nog afwerken! : )

    't Zal een bestelling voor november zijn, wanneer Kerstmis in zicht komt en de schoonzussen een kadootje krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jieha!
    Mijn versie is bijna klaar: wat een zalig patroon om mee te werken. Easy peasy zeg ;). Nice job!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig schoon, merci, wordt besteld!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt, zuster van, ze is zo ongelooflijk mooi, die tas!
    1000 maal dank voor het uitwerken van het patroon en de omschrijving!

    Janina Modaal

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn patroon is ook al besteld en ik wacht vol ongeduld. Vraagje: waar haal je zulke leuke bloemstof zoals die eerste Klara?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ SoFilles: de badstoffen bloemenstof is een vintagestofke uit de jaren '60 dat ik zelf gekregen heb. Wie weet vind je in de Kringwinkel nog wel een lapje. Eloleo heeft ook met dit soort stof een Klara gemaakt, misschien even bij haar polsen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi ik kom via eloleo op jou blog, wat een prachtige tas en met z'n goed doel, ik vind het leuk om je te volgen, Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb het patroon gekocht maar ik ben geen rekentalent. Kan je me zeggen hoeveel stof ik nodig heb? Daarna lukt het me wel :-) Mooie en duidelijke uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ Sien:
    Uitgaande dat je stof gebruikt van 140cm breed:
    -Voor de voering (en eventueel de lussen) kom je met een halve meter net toe. Let wel, normaal gezien moet het lukken, maar is erg nipt.
    -Voor de stof van de buitenkant: heb je 1,70 m nodig als je het hengsel uit 1 stuk wil maken. Je kan dit eventueel ook uit twee stukken maken en dan kom je met 1 meter toe.
    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het knoopsgatperspectief24 oktober 2011 om 12:48

    Ik lees in jouw patroon dat je voor het maken van de tas idealiter badstof gebruikt. Is het mogelijk om deze ook in katoen te maken? Ik kan geen mooie badstof vinden en een sponzen handtas vind ik zelf nogal raar.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Het knoopsgatperspectief: Je kan de tas ook in katoen maken. De rood/witte tas van op de foto's in de werkbeschrijving is ook van katoen gemaakt en een andere testversie ook, dus geen probleem. Alleen valt badstof veel mooier bij dit soort tas en geeft ook onmiddelijk wat volume. Oorspronkelijk was hij ontworpen als strandtas en dan is badstof natuurlijk ook meer geschikt.
    Veel plezier met het maken van je Klara-tas, ik kijk al uit naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. jammer ik had graag de klara-tas gemaakt maar blijkbaar is de webshop vankatoen geloten

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O, wat een spijt dat ik het patroon niet heb besteld voor mijn vakantie.Had zo graag een Klara tas gemaakt.
    Is het echt definitief over en sluiten??????

    BeantwoordenVerwijderen
  16. kan ik via jullie het patroon van de klara tas kopen want ik ben blijkbaar te laat van katoen is gesloten mvg nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb zojuist je klara-tas gemaakt. En die is supergroot, zelf zo groot dat je er een kaft in kan steken. Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan, of is het wel de bedoeling dat hij zo groot is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij heb je niets verkeerd gedaan. De Klara tas is inderdaad een erg grote tas, hij was dan ook speciaal ontworpen als strandtas. Moest je hem toch te groot vinden, kan natuurlijk altijd het patroon bij het printen verkleinen. Dan zal je wel de lussen en de hengsels ook van grootte moeten aanpassen. Hopelijk ben je niet al te teleurgesteld en vind je alsnog een reden om die grote tas te gebruiken. :)

      Verwijderen
    2. Het een cadeautje die binnenkort naar de jarige gaat. Dus het is nog even afwachten.
      Het was vooral verschieten omdat het totaal niet gelijkt op de foto's bij het patroon. Daar lijkt het alsof de handtas verl kleiner is. In ieder geval als het voor mij zou zijn is ze te groot. Maar dan maken we ze wel wat kleiner.
      In ieder geval knap gedaan!

      Verwijderen
  18. De webshop van Van Katoen is uit de lucht. Kan iemand mij aan het partoon helpen?
    sharon2604@hotmail.com
    Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen