woensdag 19 oktober 2011

F.A.Q.I.V.M.D.J.*

Er zijn blijkbaar een hele hoop vragen i.v.m. 'Den John' dus hier een beetje meer uitleg.


  • Ik kocht Den John op een online veiling, zo op het laatste nippertje.  Ik had eigenlijk een andere machine op het oog, maar het prijskaartje daarvan werd me algauw te hoog.  Dus, in een opwelling, bracht ik nog snel een bod uit op 'Den John' en  een minuut later was ik de trotse eigenares van dit geweldig stuk machinerie.  
  • Veilingen brengen rare dingen in mensen naar boven.
  • Het stuk machinerie is een industriële overlock.  Stikken kan ie niet, maar locken als de beste.  Normaal is hij bedoeld voor zeer fijne stoffen, dus het afsnijden wil niet zo goed lukken met een gewone katoen.  Misschien moet ik er eens een ander mes opzetten, wie weet helpt dat wel, maar ik betwijfel het.
  • Het was vooral het schone houten werkblad en metalen onderstel dat mij kon bekoren.  Die tafel alleen al vond ik zó mooi.
  • Bij aankoop wist ik überhaupt niet of hij  wel werkte, maar voor 40 euro kon ik hem echt niet laten staan.
  • Ik gebruik in het dagelijkse leven nooit het woord überhaupt.
  • Bij thuiskomst bleek ' Den John' nogal nen hevige, dus werd hij door een vriend des huizes van 380 naar 220 volt gebracht.  
  • Het was een hele klus om hem te kuisen, te smeren en helemaal terug in te rijgen, maar eigenlijk wel leuk om te doen.  Het ziet er trouwens veel  ingewikkelder uit dan het is.

  • Het resultaat is een heel soepele, opvallend stille en vooral héél erg snelle lockmachine.  Een plezier om mee te werken.  Hier kwam hij erg goed van pas.
  • En dan die naam.  Deze John heeft er alvast niets mee te maken.  Stoere mannen verdienen gewoon stoere namen.  Denk maar aan deze, deze of deze John en aangezien de man die hem op het juiste voltage zette John heet, was de keuze gauw gemaakt.  
  • Af en toe wordt er dus wel mee gewerkt, maar eigenlijk veel te weinig en da's dikke zonde.


*F.A.Q.I.V.M.D.J.: Frequently asked questions in verband met Den John.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen