woensdag 2 november 2011

De niet zo XXXl-tas.

De vorige Xl-tas was een beetje te groot uitgevallen en dus werd er een nieuwe gemaakt.  Wel in een andere stof en met een ander patroontje. 


Het is een rood tweed-achtig stofje met roze en oranje tonen in.  


Vooraan zitten er twee zakken aan afgewerkt met een jeanspaspel.


Achteraan zette ik er een zak met rits in, verstopt achter een restje jeansstof.


De voering bestaat uit een ribfluweel met bloemetjes.


Het is net zoals de vorige, een erg simpele tas geworden, maar met een heel andere uitstraling.  Al bij al ben ik er best tevreden mee en volgende week kan ie dus mee naar school!


24 opmerkingen:

  1. Wauwh zeg, die tas is echt prachtig! KNap stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toeme zeg zo een schone tas. (die toeme was omdat ik jaloers ben) Echt sjiek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke tas! Hoe doe je het toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet ook dringend een nieuwe boekentas hebben. Oh deze lijkt me ideaal en die stof. Waar vinden jullie dat toch altijd?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw! Hij is prachtig! Jij moet gewoon een patroonlijn beginnen voor handtassen. Dat zou lopen als een trein. 'k Zou al niet weten welke te kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ha, wat een mooie tas! vraagje: hoe kom je aan het patroon? maak je dat zelf? en: hoe krijg je de tas zo stevig? ik ben ook bezig een tas te maken, van katoen, maar zelfs nu ik een laagje vlieseline heb toegevoegd (dunne), is ie veel te dun en slap.... heb jij misschien tips?

    groeten,
    caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een schitterend stofje! en een knappe tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. *hapt naar adem* Wat een magnifieke tas!!! Dat stofje! Dat model! En zo netjes afgewerkt! Echt héél mooi gedaan.
    Die zou ik zo kopen als ik ze in de winkel zag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een super leuke tas!! Heb je dat zelf ontworpen of van een patroontje? Deze zou ik ook wel willen proberen om mijn bookes mee naar het werk te nemen en gewoon altijd bij me te hebben. Geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig modelletje.
    Prachtig stofje.
    Prachtig afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha, ik dacht al een nieuwe tas gespot te hebben aan de kapstok in je vorige post. Zalig mooi, zoals altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @Caroline: het patroontje is zelfgemaakt en eigenlijk heel simpel, gewoon rechttoe-rechtaan stukken. Voor de stevigheid gebruik ik meestal ook Vlieseline (de stevigere versie), maar die was voor de moment op. Tussen de voering en de buitenkant heb ik dan maar een laag baalkatoen tussengestikt. Niet zo effectief als Vlieseline, maar het zorgt wel voor wat meer volume.
    @Eloleo: de award voor meest opmerkzame lezeres gaat ongetwijfeld naar u! Hij hing inderdaad aan de kapstok!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig!
    Ben benieuwd hoe je de handvatten hebt gemaakt, zo mooi nog eens in elkaar dubbel gevouwen, hoe heb je dat zo netjes gekregen?
    groetjes Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super!
    Een patroontje voor de Van Katoen shop? Pleaaaaase... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schoon! en ja, deze lijkt me net iets "hanteerbaarder" dan de vorige!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind dat een super 'volwassen' zak, en dat is géén belediging.

    BeantwoordenVerwijderen