zaterdag 31 december 2011

Hoog huis, laag huis.


De prinsessenrokjes die m'n nichtjes met Kerst kregen, zaten verpakt in kleurrijke tasjes.  Niet zomaar een tasje maar een echte 'beurs' om te gaan nieuwjaarszingen.



Toen wij vroeger gingen zingen kregen we een beurs mee gemaakt van een oude kussensloop met een washandje ingestikt.  
Maar met de hele hoop stofjes die ik hier heb liggen, vond ik dat niet kunnen en ging zelf aan de slag.
 Elk kreeg een tasje met haar naam op


en een bijhorende bloem en gelukspopje.


De stof kwam uit een gekregen stalenboek. 
(Waarvan ik trouwens nog steeds niet weet waarom er een foto van een man in bad in staat.  Wie het verband tussen meubelstoffen en een man met douchekop ziet, mag het mij altijd laten weten.)




 Het nieuwjaarszingen begon een beetje aarzelend, maar algauw wisten ze van aanpakken.




De buit van een uurtje zingen:


En nu wachten wie zich als eerste ziek snoept.

11 opmerkingen:

  1. waaw, nieuwjaarszingen, dat ken ik niet! Bij ons is dat driekongingen zingen op 6 januari, maar dat zie je niet veel meer bij ons. Ik deed da vroeger nogtans altijd en we kregen overal een centje :) Oh nostalgie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben daar zwaar fan van, van dat nieuwjaarkezoete! Met Driekoningen moeten ze hier niet afkomen, ah nee, op Oudjaar moet er gezongen worden!

    Zo'n mooie tassen lijken mij wel handig, want vroeger was dat echt een zwaar gewicht aan je nek, met een dun lintje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja, wat een nostalgie, dat nieuwjaarszingen. Bij ons ook met een grote zak en washandje. Kijk er al naar uit dat mijn dochtertje volgend jaar groot genoeg is, dat ik ook een 'customized' tasje kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij bent snel!
    Bij ons is dat ook een enorme traditie. Nu even opwarmen, maar dadelijk trekken we er weer op uit.
    En wat die man betreft, ik zie ook geen verband, maar ik vroeg me gisteren net hetzelfde af toen ik een blote man (bedekt met een tegel) aantrof in één of ander reklame boekje en zag dat het reklame was voor tegels,... Tjan het zal wel werken zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij zullen die tasjes achteraf ook nog vaak gedragen worden ! Fijn 2012 !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow! Wat'n hoop plakkerijtjes! Hopelijk geen zieke buiken, zo op't einde van 't jaar.
    Een creatief 2012 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aaah... Wij gingen pas zingen met Drie Koningen. :)

    En die man in zijn bad: ooit gehoord van "Like a boss"? Even de korte uitleg gestolen van knowyourmeme.com: "Like A Boss is a catchphrase often used in image macros or GIFs that feature a person completing an action with authority and finesse. "

    Duuuhuusss... Taking a bath... Like a boss. Voor de Boss stoffenlijn. Ik ben hélemaal mee met de manier van redeneren van de maker van die foto. Hélemaal. ;)

    Enniewees. Ik wens je een spetterend en zeer creatief 2012 toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat super zeg, leuke tassies. Ik heb ook geen idee, qua man in bad bedoel ik... ;-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nostalgie... maar ik heb wel nooit zo'n mooie zakje gehad om mee te gaan zingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo tof! De meisjes zien er schitterend uit met dat mooie tasje rond hun hals.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Pure nostalgie ... "de kleintjes" vooraan en "de groten" erachter met een zelfgemaakte "beus" van tante Annie.
    Zoooo leuk om te zien dat tradities in ere gehouden worden!
    Kijk er al naar uit om volgend jaar ook een leuke "beus" in elkaar te stikken voor mijn hartediefje :)

    BeantwoordenVerwijderen