vrijdag 16 december 2011

Vandaag in de Mobistar winkel.


Mobistar Man in opleiding: Goeiemorgen Mevrouw.

Ik: Goeiemorgen Meneer, het toetsenbord van mijn GSM werkt niet meer.  Toen de wekker gisterenmorgen afging, kon ik hem niet uit zetten.

Mobistar Man in opleiding: Oei, da's vervelend.

(Mobistar Man in opleiding prutst een beetje aan de GSM en komt tot dezelfde vaststelling als ik: dat er daadwerkelijk geen leven meer in zit.)

Mobistar Man in opleiding: Ja, Mevrouw dan gaan we die moeten opsturen om te herstellen.

Ik: En wanneer ga ik die dan terug hebben?

Mobistar Man in opleiding: Dat gaat toch twee-drie weken duren hoor.

Ik: En wat moet ik dan in tussentijd doen?  Ik heb geen vaste lijn.

Mobistar Man in opleiding: Ik zal eens horen of we een vervangtoestel hebben voor u.

Mobistar Man in opleiding tegen zijn collega/verantwoordelijke: Is er een vervangtoestel voor mevrouw?

Mobistar Man/verantwoordelijke: Nee, die zijn allemaal op.

Ik: Dus u hebt een winkel vol GSM's maar geen vervangtoestel?

Mobistar Man in opleiding: Sorry mevrouw, ik kan daar ook niets aan doen, maar er is geen vervangtoestel.  Hebt u geen oud toestel meer thuis liggen?

Ik: Nee, want dat is bij de aankoop van mijn huidige GSM door jullie overgenomen. Dus nu heb ik voor de volgende twee-drie weken geen telefoon?  En hoe ga ik dan weten wanneer mijn toestel hersteld is?

Mobistar Man in opleiding: Wij bellen u op mevrouw.

Ik: Naar waar?

Mobistar Man in opleiding: Naar uw GS....  Ah ja....

Mobistar Man in opleiding tegen zijn collega/verantwoordelijke: Hoe gaan wij mevrouw verwittigen?

Mobistar Man/verantwoordelijke: Wij bellen haar op.

Mobistar Man in opleiding:  Maar ze heeft geen GSM.

Mobistar Man/verantwoordelijke: Oh...




Ondertussen was de Broer zo vriendelijk om mij tijdelijk een GSM te lenen.  Maar het is ver gekomen wanneer klantenservice bestaat uit: 'vraag het aan iemand anders want wij zijn te ongeïnteresseerd & te  incompetent om u verder te helpen.'

15 opmerkingen:

  1. Ha, herkenbaar. En ergerlijk. Net als met uw gsm naar een dure Telenet-klantendienst lijn moeten bellen als uw vaste lijn niet meer werkt om de een of andere mysterieuze reden. Klantendiensten... ik zou er toch ook niet graag werken. Dus toch chapeau voor wie het wel goed doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahahaha!!! slapstick van de bovenste plank! kan zo in een sketch van Alex Agnew :o)
    maar uiteindelijk is er inderdaad weinig grappigs aan ... je betaalt je blauw tegenwoordig aan alles maar als je dan eens waar voor je geld wil dan sta je in de kou ... Tof van je broer dat die je toch uit de nood heeft kunnen helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. sorry maar haha! grappig! da is een mop die ge aan een of andere komiek moet verkopen! dan koopt ge u ineens 2 gsm's voor al de een uitvalt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend gewoon. Welke opleiding zou je daarvoor moeten volgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met andere woorden... wij zitten in een wegwerpmaatschappij en al wat je nieuw koopt, zal sneller dan verwacht stukgaan en dan willen we liever dat je terug nieuw koopt. ;)
    Maar jou verhaal slaat wel echt alles!
    Dan bellen we u op... Ik ben ook benieuwd hoe je aan die studies kan komen... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Even through Google Trans it was still hilarious! Being in Thailand these types of situations come up fairly frequently for me, I always wonder why it is that we walk away from the situation feeling like the crazy one?!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het kan niet anders of er stond een camera ergens verstopt en gaan we jou terug zien op tv hahahahaha !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Precies candit camera! Ach ja, zo zijn er vaak dingen, ook toen ik mijn computer binnen deed, geen vervanging en toen nog de vraag: als er iets verloren gaat, is dat erg? Ik had van alles update gemaakt. Ze hadden hardware vervangen dus ik ging ervanuit dat alles er nog op stond aangezien het niet mijn harde schijf was, maar wat bleek, word en en excell waren verdwenen, erg vervelend,...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. de proximusmannen (niet in opleiding doen het ook zo! Ik heb er een ge-eist, en dat is gelukt...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze maken alles zo tegenwoordig dat het niet lang meegaat. En laten de klant heel lang wachten op herstel. Zodat je inderdaad nieuwe toestellen koopt. Erg hé! De verkopers zijn er zelf dupe van, haha, ik heb toch wel moeten lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. In zo'n winkel hebben ze NOOIT vervangtoestellen, echt waar, heb hetzelfde meegemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zelfs kapotte GSM's worden leutig bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. haha :D om het zo te lezen is het grappig maar mobistar klant zijn is echt geen grapje.. wij hadden zo van augustus tot eind december eerst een slechte verbinding met internet en vaste telefoon (ja wij waren zo zot daar internet te nemen), de laatste 2 maand gewoon geen verbinding meer gehad, elke dag gebeld en ze wimpelde mij gewoon af.. we kregen dan een vergoeding: "meteen kosteloos het abonnement afsluiten (kwestie dat ze ons kwijt wilden) en 2 maand gratis".. maar de 2laatste maand hadden we geen verbinding!! urgh ik word er nog zenuwachtig van als ik er aan denk..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lassen Sie uns beginnen, eine Reise in die viel gereist Thema GsmHerstellingen . Die ständig wechselnden modischen nehmen auf GsmHerstellingen zeigt die Tiefe des Gegenstands . Zitiert von vielen als der wichtigste Einfluss auf die postmoderne Mikro eco compartmentalism mehrere der heutigen brillantesten Köpfe scheinen nicht in der Lage zu erkennen, ihre zunehmende Bedeutung für das Verständnis künftiger Generationen. Es hat immer noch die Kraft, die am meisten darauf angewiesen, Technologie , von denen viele nicht, den vollen Umfang der GsmHerstellingen begreifen schockieren. Im Herzen des Subjekts gibt eine Anzahl von Schlüsselfaktoren . Ich habe vor, jeden dieser Faktoren im Einzelnen zu prüfen und andasses ihre Bedeutung .

    BeantwoordenVerwijderen