donderdag 19 januari 2012

Geprobeerd.


Dit weekend ging ik aan de slag met de overlock en tricot en deze keer was het 'voor echt'.  
Het kinderondergoed  (maatje 98-104) van Polkadotjes Mina Dotter voor Van Katoen leek me een fijn patroontje om mee te beginnen.


De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik de boordstof aan de armsgaten er niet exact op de voorgeschreven manier heb opgezet.  Het moest met een omslagje en een tweelingnaald en dat leek me in deze fase van het leerproces nog te omslachtig.  




Van sommige details ben ik wel content, andere zijn dan weer minder geslaagd.



Al bij al vond ik het heel plezant om te doen en het is absoluut voor herhaling vatbaar.


Een echte tricot-fluisteraar ben ik belange nog  niet en zal dat ook nooit worden vrees ik (met momenten is het toch veel gepruts en detail-werk), maar ik moet wel toegeven dat het tricotvirus mij te pakken heeft.  Tassen in tricot dat moet toch ook te doen zijn, niet?

De stof en boordstof komen van hier en hier.

18 opmerkingen:

  1. Kleurtjes om vrolijk van te worden ! Leuk hoor en die foutjes ach.... who cares.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I said it before: perfectie, dat is gewoon overroepen! ;-) En ik vind die boordstof ook schoon zonder tweelingnaald, nà! Goe gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk ! En eerlijk gezegd, ik sukkelde eigenlijk een beetje met de boordstof op de voorgeschreven manier aan de armsgaten, maar vind het zo minstens even mooi gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor! Op de voorgeschreven manier of niet. Ik wil er ook graag mee aan de slag, met dat patroontje, maar eerst moet Lilith proper zijn, dus nog even geduld hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ze echt super en zeker met die kleurencombinaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap gedaan! Te mooi om nog iets over te doen ... bij mij zouden dat de zomerpyjamatjes voor op vakantie worden, of voor op verplaatsing ... zodat er toch wat meer mensen het te zien krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. schoonekes en ach, die kleine foutjes zie je toch zo door de vingers, ze vallen nauwelijks op... Ik vind de combinatie van de kleuren ook prachtig. Tricot... ik vind het toch ook nog altijd een spannend avontuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super! en die kleurtjes zijn zo zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het al een héééél goed begin!
    Ik ga me er ooit ook eens aanzetten, ooit, als ik eens vijf minuten tijd heb?!?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En dit heb je zonder overlocker gedaan? Tof zeg!! Ik ben ook geen tricot wonder... doodeng!
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Happy in red: hier heb ik wel mijn overlocker voor gebruikt hoor! Met een gewone naaimachine zou het niet bij die paar foutjes gebleven zijn denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heel erg gaaf ook met de foutjes geweldige kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die kleuren zijn echt super! Ik moet dringend eens wat effen tricot aanschaffen, echt tof!

    BeantwoordenVerwijderen