dinsdag 3 januari 2012

Ikke blij.

Ik ben van nature een enorme twijfelkont, maar raar genoeg ga ik over de grotere aankopen nogal licht over.  Dus toen ik het vorige week in m'n hoofd kreeg dat ik eigenlijk toch wel heel graag een overlock zou hebben, ben ik meteen op het wondere wereldse web beginnen zoeken naar wat informatie.  
Vandaag vond ik dan de tijd rijp om daadwerkelijk tot actie over te gaan en trotseerde het affreuse weer om mijzelf een nieuw stuk speelgoed aan te schaffen.


Het is een Juki MO-734DE geworden. Het was deze of een Bernina, maar aangezien dat toch uit hetzelfde fabriek komt en de Juki 150 euro goedkoper was, heb ik voor de Japanner gekozen.
Nu komt het er alleen nog op aan om er mee te leren werken, maar dat zullen we maar als een detail zien zeker?


19 opmerkingen:

  1. Ah, Zuster, dat was een prima ingeving! Je zult er heeeeel veel plezier aan beleven. Met een 4-draads machine hoef je zelfs geen naden meer te stikken. Alles in gaat in één moeite door!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ah! jij hebt de juki! Ook bij Mertens gekocht? Dan zien we elkaar misschien op de naailes in januari? :-). Jij ook alvast veel succes gewenst met je nieuwe aanwinst!! En bij deze volg ik nu ook je blogje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat! Ik heb er ook ene sinds vorige week :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede aankoop!! Ik heb deze machine sinds een half jaar.Na mijn babylock was ik bang dat ik moest wennen maar niets was minder waar,het gaat vanzelf.Veel suc6 ermee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal goed ! Lekker veel oefenen en dan gaat het vanzelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. tuurlijk ben je daar blij mee! ik heb er sinds een maand of 2 ook ene, en het lukt vrij goed. Moet juist nog wat oefenen op de gestikte delen mooi afwerken, als je dus terug op het punt komt dat je met de overlock al hebt gehad. da is soms nog niet zo goed. Ook gekocht bij Mertens maar ik ga maar rond april naar de lessen kunnen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gij weet van aanpakken gij!
    Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, leuk zeg! Proficiat met de aankoop :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben ook aan 't sparen voor een overlock. Ik dacht dat Juki een goedkopere versie was maar in de webwinkels vind ik hem als derde duurste (en kreeg spontaan een flauwte ;) )

    Anyway, veel plezier met je aanwinst, schijnt echt een gerief te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goede aanwinst en nu gassen maar,...suc6! Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eerlijk gezegd, ik heb wel wat langer getwijfeld tussen een Juki en een Bernina ... maar ondertussen geniet ik er toch ook van mijn Bernina :-) Veel succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Juki? Ik had daar zelfs nog nooit van gehoord. Veel plezier ermee. Ik heb ook lang getwijfeld maar zou nu niet meer zonder overlock kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou ook blij zijn! Benieuwd naar je eerste creaties/ ervaringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super zo'n machine! Succes en veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog even en je kan niet meer zonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. een lesje er bij is altijd fijn! Succes er me! je pincushion is ook erg leuk! die ga ik maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super machientje die Juki lockmachine. Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha, hier een soortgelijk probleem. Gekregen van het lief en nog niet aan durven raken..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Haha, herkenbaar, ik kreeg er eentje voor kerst, en heb er ook nog niet veel mee durven doen. Hem eerst tegoei ingeregen krijgen, dat zal stap 1 zijn... Gelukkig zat er les bij, daar kan ik mij volgende week aan gaan wagen.

    BeantwoordenVerwijderen