woensdag 11 januari 2012

Ikke niet meer zo blij.


Yep, daar zit ze.  Met dank aan een te heet strijkijzer.


Na een eerdere mislukte poging ging ik voor een meer eenvoudige versie van de stiftenrol, maar het zit niet echt mee. Spijtig, want het (vervloekte) ding was bijna af.


Ondertussen probeer ik ook nog de tijd te vinden om met m'n nieuwe overlock te leren werken. Er werd alvast geoefend aan de combinatie tricot met boordstof.


Met de nadruk op 'geoefend'.


Ik ken mezelf ondertussen goed genoeg om te weten dat ik best met babystapjes vooruit ga.

20 opmerkingen:

  1. O wat zonde, en vast frustrerend. Is het een stofje wat niet gestreken kan worden? Ik heb eens fleece proberen te strijken, dat vond mijn strijkijzer niet zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik leef met je mee, maar dit gebeurt echt niet alleen bij jou. Babystapjes, juist, maar als je oefent met je overlock kan je plots al heel wat! (denk ik dan)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar bon, ik moest toch lachen. Met die armband, dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet niet hé, maar kan je dat gat niet bedekken met een flockprintje dat je er voorzichtig op strijkt of iets op naaien. Het is toch zonde om dat weg te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, spijtig! Ik zou ook nogal vloeken moest me dat overkomen;)
    En dat oefenstuk, geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het oefenstuk ziet er toch goed uit ze! en ja, denk da we allemaal al eens een gat gestreken hebben in iets dat al dan niet ver af was :) ik heb zo es de voering van mijn nieuwe, afgewerkte rok naar de sies geholpen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De eerste foto's, daar heb ik veel compassie mee, maar bij de laatste lag ik krom van het lachen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kan je er geen stuk over flocken? Of een lapje over stikken? Zonde om weg te gooien!
    En oefenen met boordstof? Goed plan! Ik heb al heel wat tricot kunnen weggooien wegens geen geduld en meteen met het schoon gerief beginnen!
    Ik wil je wel eens een les geven! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh kvind het zo erg klinken maar zoals hierboven, jij als bricoleur kan er toch iets op vinden voor die gaatjes weg te werken?

    en stiekem moest ik toch ook wel hard lachen met het hele verhaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vorige week streek ik hier een gans gat in de voering van een rok ... en dat was niet de eerste keer dat ik zoiets tegenkwam. Mijn "hoedenjuf" heb ik ook al kunnen verbazen met het feit dat ik hoedenlinten kapot gestreken kreeg! By the way, uw oefenversie is super !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Verdarrie.... da's balen ! Maar inderdaad, dit moet te verhulllen zijn, lintjes erover stikken? lapje ?
    Je boordje ziet er goed uit trouwens.... nu de rest van de mouw nog haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O geweldig is dat die te hete strijkijzer...grrrrr
    Ik kan er helaas over mee praten!
    Succes met je overlock, het gaat je vast lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zoals hierboven al gezegd, probeer je het nog te fiksen met flockfolie of iets dergelijks? 't Ziet er echt te goed uit om weg te gooien.
    En haha dat oefenstukje. Geweldig. Veel succes met de verdere overlockpogingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach ach ach wat een pech. Kwestie van 'oplappen'? Want het ziet er wel heel mooi uit!
    Het uitproberen van de boordstof ziet er goed uit, slim ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Och, wat een pech... het zag er al zo leuk uit!
    Grappig oefenstukje, ik ga denk ik wachten op mijn lesje/uitleg in de winkel om zelf met m'n overlock aan de slag te gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Aw dat is pech hebben. Ik kan me voorstellen dat je niet zo blij bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat balen zeg van je mooie stiftenrol! Leuk bedacht zo met een kleurenschema:) Succes met de volgende en met je overlock!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Da's inderdaad wel spijtig.. Maar je kan de uitgeknipte en genaaide stofjes wel nog hergebruiken he? Kop op!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dedju toch! Ik heb sinds een maandje of zo een nieuw stoomstrijkijzer wat je niet meer moet regelen qua temperatuur; past zichzelf aan naargelang de stof. Echt zalig want ik heb ook al t één en t ander naar 'de wuppe' gestreken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oooh, kan je het niet meer redden? En amai zoveel geduld...daar ben ik jaloers op:-) t ziet er nochtans al super uit, je oefenmouw:-)

    BeantwoordenVerwijderen