maandag 20 februari 2012

Februari.


Het is weer een tijdje geleden dat ik hier nog iets heb laten horen, maar het waren dan ook drukke weken.  Met werken, school, een papa in het ziekenhuis en veel verjaardagen die gevierd moesten worden, bleef er niet veel tijd over om te bloggen.

Ondertussen was Koning Winter dan (eindelijk) in het land en moest daar eerst van geprofiteerd worden.


Dat is echt plezant u zo laten voorttrekken op de slee!


Februari is hier ook verjaardagsmaand en zo werden mijn 3 favoriete drie-jarigen van heel de wereld 4 jaar  en dat werd gevierd, met bijhorende zelfgemaakte kitsch-taart.


Maar er moest ook een cadeau voorzien worden en daar kwam een oude koffer van op zolder goed bij van pas.



Na wat schilder- en plakwerk kreeg hij een tweede leven als verkleedkoffer.



De inhoud kwam grotendeels van de carnavalafdeling van de HEMA, maar ik stikte wel  twee tasjes om de pruiken en de make-up netjes in op te bergen.


De stof voor de binnenbekleding is een kringloopstofje van € 3 en voor het biezeke werd de Bobonne ingeschakeld, want 'crochteren' daar bak ik niets van.



21 opmerkingen:

  1. Super zeg, zo'n gepimpte verkleedkoffer. Die zou hier zeker ook geliefd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wa een tof idee! Hier thuis hebben onze 3 dochters zo 2 oude kisten van een rommelmarkt vol met verkleedkleren. Meer hebben kinderen echt niet nodig om zich te amuseren! Daar gaan de meisjes veel plezier aan beleven! En dan die taarten. Ook zelfgemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die verkleedkoffer is fantastisch! Eentje om te onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige koffer is het geworden!! En dat stofje is ook mooi, dat je dat zomaar in de kringloop kan vinden. Ik vind daar nooit stofjes, zo jammer. Veel verkleedplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe mooi is die geworden. En zeggen dat ik een paar jaar terug al mijn oude koffers heb weggedaan omdat ik niet meer
    wist wat ik ermee moest. Verdorie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik sta hier met open mond te kijken. Die taarten! Ik plaats de volgende keer een bestelling bij U, denk ik.
    En die valies: da's een toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo leuk gedaan, die koffer! En die taarten zouden bij onze meisjes ook in de smaak vallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, mijn ouders hadden vroeger twee van die koffers... Ze lijkt echt precies hetzelfde. Dat vind ik dan weer leuk :-) Sentiment enzo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh man, die koffer is prachtig! Ik zou voor volgend jaar alvast een groter exemplaar voorzien, want de dames gaan niet stoppen bij één koffer volgens mij! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai, echt amai! Voor de taarten en voor die koffer. Wat een superkado voor prinsesjes en zo prachtig gemaakt zeg! En LOL voor 't galonneke van je bobonneke :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi en origineel cadeau, en helemaal in de stijl van de maand! Maar vooral het "galonneke van bobonneke" maakt het helemaal af !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. weeral knap werk he madam!!! Ze zullen wel weer gelukkig geweest zijn. hier is ook nog steeds een heel gelukkige dokter hoor :-)
    En hij was heel onder de indruk van uw taarten (al waren het prinsessen)

    groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo leuk! Moet echt een plezier zijn om in zo een koffer te snuisteren als kind. En wat een toffe kader daar op de achtergrond!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. amai, dat had ik die koffer niet gegeven, zo'n tweede leven. Knap. En die taarten, 't is mijn ding niet, maar dochters maak je er natuurlijk wel zot gelukkig mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die koffer is echt wauw!!! Superidee! En mooie taarten... Veel beterschap nog voor de papa!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat supergaaf gemaakt! En ik kom hier zomaar binnenvallen en dacht 3? Als in een drieling..??!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Readkapke, nee als in tweelingnichtjes & 1 petekind. Een drieling, bespaar me dat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Onze dochter verjaart bijna en zou ook graag een verkleedkoffer maken. Hoe doe je dit welke verf?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerst de koffer goed ontvetten, dan een sterke primer en afwerken met een spuitbus lakverf. De sterren zijn er met een zelfgemaakt sjabloon opgezet.

      Verwijderen