zaterdag 3 maart 2012

Een probeersel.


Vorige week gooide ik deze foto op het net en dit is het resultaat.


Een probeersel, want het is niet 'helegans' hoe ik het in gedachten had.


De streepjesstof heb ik hier een paar jaar geleden gekocht en de beige stof heb ik ooit eens gekregen.  De onderzijde heb ik waterdicht gemaakt met wax.


Binnenin zitten er drie opbergvakjes en de tas sluit met een rits.


En een professioneel model* laat natuurlijk alles er goed uitzien!





*Met dank aan m'n nichtje om te poseren.


17 opmerkingen:

  1. Ja, zo een professioneel model, dat doet direct toch veel hé. ;)

    Nee, nee, prachtige tas. Lekker zomers met die streepjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een prachtige tas!
    En hij lijkt zo handig: ideaal om je sportgerief mee te nemen, maar ook om de picknickspullen voor op het strand te vervoeren!
    Patroontje van jezelf?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En wa is der dan nie helegans naar uw goesting? Ik vind ze geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie tas en leuke stoffencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het ook een geslaagde tas!
    Ben ook wel benieuwd naar een patroontje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Euh, mijn probeersels zien er bijlange zo goe nie uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super! En uw model doet dat goed, 't is een echte! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supermooie tas!! Komt daar ook een patroon van op Van Katoen?
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Nienke, inderdaad zelf getekend.
    @ Moi & Esther, ik denk niet dat hier gauw een patroon van gaat komen. Ik werk meestal zonder vast patroon en zie wel waar ik mee eindig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Your quilts/crafts are so fantastic! It's so nice to find other quilters all around the world!
    www.quiltworld2.blogspot.com
    Hugs, Ulla (from Finland)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als je dan toch aan het proberen bent, heb je al ooit eens gedacht aan een zak met binnenin zo van dat isolatiemateriaal? Zoals van die diepvrieszakken? Zou dat te doen zijn om een mooi boterham/drank zakje te maken? Of zouden de meeste naaimachines moeite hebben met zo'n materiaal?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik ben toch al helemaal fan van uw probeersel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een prachtig probeersel-resultaat. Niks meer aan doen!
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben wel heel benieuwd naar die wax. Wat heb je daar voor gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @ Majane, volgens mij moet dat wel lukken met een iets stevigere naaimachine, maar dan raad ik wel aan om eentje met dubbel transport of met een boventransportvoetje te gebruiken zodat de verschillende lagen niet gaan verschuiven.

    @ Petra, ik heb de stof voor het naaien eerst behandeld met een gewone kledingwax. Eerst de wax met een penseel of doek in de stof wrijven en dan met de haardroger deze laten smelten zodat die in de stof trekt.

    http://www.benscore.com/wax-blikje--p-24122.html

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mor seg, mocht ik zo'n probeersels kunnen maken, ik ware helegans blij! Steek ze maar in gang , die prachttas!

    BeantwoordenVerwijderen