zondag 15 april 2012

The day after.

Gisteren was er de langverwachte Van Katoen dag in Gent en wat was fijn om er bij te zijn!  

Ik gaf er de workshop  'Schoudertas maken' en kreeg hierbij de assistentie van de getalenteerde Liesbeth.

Weken op voorhand werd er  al getekend en genaaid om het patroon te testen.

Dit resulteerde in een handleiding in, hoe kan het ook anders, een katoenen tasje voor elke deelnemer.

Om tien uur was het dan zover en gingen de dames aan de slag met stof en garen.


Bij de buren werd er een jongensbroek ineen genaaid.


Joepie voor ons, want er stonden fantastische naaimachines van Bernina ter onzer beschikking, inclusief professionele uitleg van de Bernina dame.


Er werd bijna vier uur lang getekend, geknipt, gebabbeld, gezucht (een lint omkeren doet dat met een mens), gelachen en vooral genaaid.






Tegen twee uur ging ongeveer de helft van de dames naar huis met een afgewerkte tas en hopelijk kunnen ook de anderen hun tas thuis nog afwerken.
Ik vond het in ieder geval heel erg leuk om te doen en heb er van genoten, ik hoop de anderen ook!


Nadien nam ik nog uitgebreid te tijd om al het moois in het MIAT te bewonderen en kon alleen maar tot de slotconclusie komen dat het een overweldigend succes was.  

Het Van Katoen team heeft dit meer dan geweldig gedaan en ze verdienen stuk voor stuk een dikke pluim, wat zeg ik u, een hele volière op hun hoed!  

Ik hoop dat die cheque voor Annick for Kenya heel veel waard mag zijn.


Oh, en Lies, merci voor het stukje Kempische gras!

31 opmerkingen:

  1. Mooie tassen! 't Was echt tof hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey, je hebt het echt super goed uitgelegd !
    De van katoen dame was idd heel lief, en liesbet was ook super ! jullie waren een goed team.
    Ben blij dat ik in jullie workshop zat.
    Bedankt, groetjes Iris ( het meisje op u foto's met de beige bolletjes rok even ter herrindering ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Iris, ik weet nog perfect wie dat je bent hoor! Fijn om te lezen dat je het leuk vond, ik ga meteen een kijkje op je blog nemen. Groetjes!

      Verwijderen
  3. Goh dat is schoon. Kan het patroon op een of andere manier verkregen / gekocht worden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Binnenkort zal ik het patroon en de handleiding hier op m'n blog plaatsen!

      Verwijderen
    2. Super, merci! Ik kijk al uit naar een opvolger voor mn Tatanne :-)

      Verwijderen
    3. jippi kijk er al naar uit!!!
      Ps merci voor de tip van de Boom, was vorige week een vriendin gaan bezoeken in Lier en dan ook 4 stofkes op de kop getikt :)

      Verwijderen
  4. Amai, dat zag er ook een geweldig leuke workshop uit. En de tassen zien er ook zo super uit! En ben ook fan voor een patroon ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ondertussen mijn huiswerk gemaakt en knutsel morgen nog de bloemetjes voor in mijn gras inelkaar, ik zal mijn werkstuk dan wel komen tonen juf! 't Was echt gezellig thanks voor de geweldige workshop!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo een mooi om te lezen! Ontzetten merci om ons te laten meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, bedankt, super reportage! We konden niet overal tegelijk zijn en tis heel plezant om ons dagje op blogs wat bij elkaar te sprokkelen! En nog eens bedankt voor de workshop.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ook o-zo genoten. Het zag er bij jullie ook heel gezellig uit. Prachtige tassen ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het was heel tof. Ondanks mijn (zeer) geringe naaiervaring, is het danzij de goede uitleg en hulp gelukt om een tas te maken. Bedankt!
    Als je het resultaat wil zien: https://picasaweb.google.com/104592764923041640430/VanKatoen14042012WorkshopSchoudertasMaken

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi verslag, zooo fijn om lezen. Jij bedankt Annelies, voor al je bijdrages en inzet!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Annelies (en Liesbeth ook uiteraard!), nogmaal heel erg bedankt voor de superworkshop! Ik ben al heel de dag aan het 'stoefen' met m'n tas! Een dikke merci van Nele (die veel zin heeft om haar petit pan-tas nog een keer of 10 te kopiëren :-) )!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Groot gelijk met je bloemen voor het Van Katoen team. De organisatie was super en de sfeer eveneens! Ik zat in de naaimarathon en ik heb daar echt genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, Annelies, wat heb je er toch veel tijd en energie in gestopt. Het was perfect voorbereid en we zijn je heel erg dankbaar voor al die inspanningen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en of dat dat super voorbereid was, we kregen het patroon mooi in een mapje en een tasje en al!

      Verwijderen
  14. dat zag er superleuk uit en wat een knappe tassen zeg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo gezellig, al die naaimachines bijeen! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat ziet er hier ook super gezellig uit! Mooie tassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jaaaaa, het was tof hè!! Ik heb ook super genoten!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Weer een bekende blogger die ik misschien gewoon straal voorbij gelopen ben. Volgende keer grote naamkaartjes voorzien ;-).

    Het was in ieder geval een superdagje (ook al naai ik niet)!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. als ik al die blogs over Van Katoen lees, vind ik het toch zo spijtig dat ik er niet bij was. Maar een dikke chapeau voor al het werk dat jullie gedaan hebben!

    En zo'n nieuw patroontje voor een tas zie ik wel zitten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jaaaaaaa! Ik kon er ook niet bij zijn maar zou het patroon van de tas wel graag willen kopen. Misschien via de Van Katoen blog?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. De workshop was fantastisch. De tas is nog steeds niet afgewerkt wegens in gebruik. Er hebben vandaag al 6 bib-boeken ingezeten. Degelijk! Super patroon, niet te groot en ook niet te klein. En persoonlijk vind ik ze met die extra vulling (H640 uit de Veritas of van bij Mertens) iets beter in vorm blijven. Als je nog van die workshops wil geven, ik kom af! Formidabel!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Applaus voor jullie zelf, het ziet er allemaal fantastisch en goed verzorgd uit!! Jullie harde werken is dubbel en dwars beloond!

    BeantwoordenVerwijderen