zaterdag 5 mei 2012

Hallo, Meneer de Uil....


Een paar weken geleden werd Julie geboren en dat verdiende natuurlijk een cadeautje.
Eerder maakte ik al eens De Maurice en een Baboushka.  Nu was het tijd voor Alessandro de uil.

Het patroontje vond ik hier en was heel makkelijk om te maken.  Ik stak nog wel een muziekdoosje in zijn buik (chim chim che-ree) en gaf hem andere ogen.  Die enorme pacman-ogen vond ik een beetje te 'grellig'.  Het idee voor de nieuwe ogen heb ik dan maar hier klakkeloos van overgenomen.



Ik deed er ook nog twee bavetjes bij.


grellig : eng, angstaanjagend

27 opmerkingen:

  1. Het uiltje is super leuk geworden! Wat een mooi kadootje.
    Groetjes,
    Mariel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Perfect, heerlijke frisse kleurtjes en volgens mij zalig om te krijgen!
    U uiltje is echt top!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh, zo'n mooie knuffel! Ik heb het patroontje maar meteen gepind ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo schattig, ik heb het ook meteen op mijn lijstje gezet hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk uiltje! Ziet er super uit! Groetjes, Mij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, moest ik nog een baby kopen, zou dit op nummer 1 staan om te krijgen. Zo schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tof! Ik vind die oogjes toch ook leuker.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Héél erg leuk!! Waar vind je die trekmuziekjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ze een viertal jaar geleden via internet gekocht:
      http://www.speeldozen.com/contents/nl/d8_mechanismen.html

      Verwijderen
  9. Ziet er erg leuk uit. Mooie kleuren.

    Liefs Francoise

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Da's echt uberschattig. Wat een fantastisch cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Koddig! Die stofkeuze is leuk en die badstof daar op die plaats is super.

    Je stak het muziekje erin maar kan het er ook uit? Of dient zoiets nooit gewassen te worden? Een dilemma waar ik altijd mee zit.

    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het dient niet gewassen te worden, want het is achteraan dichtgenaaid. Misschien als je achteraan met een velcro sluiting werkt, maar dan moet je nog een oplossing vinden voor de vulling die er niet mee mag uitkomen. En dan is er nog het gepruts met dat koordje...
      Dan is het veel gemakkelijker om het gewoon nooit te wassen :)

      Verwijderen
  12. Super! Waar haal je zo'n trekmuziekdoosje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ze een viertal jaar geleden via internet gekocht:
      http://www.speeldozen.com/contents/nl/d8_mechanismen.html

      Verwijderen
  13. Maar echt zo'n schoon cadeau. En het ziet er perfectekes uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oranje en groen... mijn favorieten! Mooi cadeautje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig cadeautje! Altijd leuk om iets zelfgemaakt cadeau te geven, dat maakt het toch iets persoonlijker hé. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben verzot op uiltjes en zeker dat van jou :)Ik heb een paar maand geleden een uilenmobiel/dromenvanger gemaakt uit vilt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een ontzettend leuk muziekdoosje, vraag me af hoe groot die van u is, als ik het patroontje uitprint wordt de afmeting van oor n beneden 22 cm en 19 cm breed, best groot, heeft u het verkleind?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb dat muziekdoosje als cadeautje gegeven en kan dat dus niet meer nameten, maar ik veronderstel dat ik het originele patroon gewoon heb afgeprint, zonder te schalen.
      Sorry, ik wou dat ik je beter kon verder helpen :(

      Verwijderen