dinsdag 1 mei 2012

Nummer een.

Het eerste rokje is een feit.  Het is het simpelste rokje uit het boek geworden aangezien ik maar een uurtje de tijd had om het ineen te flansen.  Het is gemaakt van een prachtig madrasruitje (alle madras is feitelijk schoon) en een stukje groene tricot.


Heel goed past het niet; het is te breed in de heupen waardoor het te laag hangt en ook ineens te lang wordt. 



Het is wel goed voor een re-enactment momentje van een aantal jaren terug.



En nee, ik ga niet alle rokjes uit het boek maken.  Tenzij ik misschien bij mooi weer in deze unieke stoffenwinkel mag gaan shoppen en naaien.

10 opmerkingen:

  1. Die 2 laatste foto's zijn zalig.
    Ik heb de klokrok gemaakt. En die is ook tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke frisse combi met die tailleband!

    Ik vind het uitmeten van zo'n band ook altijd zo lastig, het moet zeker maar 2/3 van de maat zijn, en dan zakt het soms nog wel over die billetjes heen. De volgende krijgt extra elastiek mee denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha wat een geweldige foto,s!!!
    Ik heb ook lopen stuntelen met de maten,zowel voor mezelf als voor de dochter.
    Maar als je dan de goeie hebt......Gaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig, die Monroe-kes! En dat vraagt inderdaad naar meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalig! Is dat rokje klaar op een uurtje? Ideaal....staat op mijn lijst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, die foto's! Binnen 10 jaar gaat ge die wel mogen van uw blog zwieren, wil je geen ambras krijgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo schattig die pof-rokjes :-) En amai, een rokje op een uur tijd, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maar alléz, niet allemaal? Dat valt me nu tegen zie, en je was nog zo goed begonnen. En ja, Marilyn heeft er niks tegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een geweldige opbollende rokskes!

    BeantwoordenVerwijderen