woensdag 25 juli 2012

En nu?




18 opmerkingen:

  1. Lap! maar inderdaad een perfect zandloperfiguur! Patroon aanpassen, moet wel lukken met jouw ervaring...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vooral zorgen dat uw borsten er niet uit vallen. Ik denk dat dat het belangrijkste is waar je rekening moet mee houden. De rest kan jij wel aanpassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maat 38 overnemen (voor borst), en de rest op het patroon aanpassen in vloeiende lijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik had hetzelfde probleem. Vandaar dat mijn halterjurkje een rokje is geworden, het paste vanboven langs geen kanten, dus de bovenkant maar afgeknipt en boordstof aan vastgemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een paar dagen goed gaan eten, hopen dat je wat bijkomt op de nodige plaatsen en dan uw kleedje maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. de boel hertekenen ... moet ik ook altijd doen *zucht* ... Ik ben een peer dus bij mij klopt ook nooit iets lol.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een patroon nemen met figuurnaden, ge zijt nu eenmaal een vrouw met vrouwelijke vormen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha! Ik heb dezelfde maten zonder dat tailleke ertussen.
    Ik zou ook gewoon maat 38 nemen. Die poep schikt zich wel, zeker in tricot :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb ooit geleerd dat je enkel naar de borstmaat moet kijken, de rest moet je dan een beetje hertekenen. Jij kan dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach, 't is tricot, dat rekt wel waar nodig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oeps dat ken ik, dit soort probleem - alleen staan de cirkeltjes in andere kolommen. Ik maakte vorige zomer dit jurkje en het bovenste halterstuk viel te klein uit. De borstnaad, die eigenlijk onder de borsten moest komen kwam erop, niet bepaald super elegant zo bleek uiteindelijk. Vermoedelijk zal dat wel niet zo problematisch worden bij jou. Mij lijkt het plan van "la merlette" en "Storm" wel een goed idee. Succes, ben al curieus!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het patroon loopt wijd uit aan de heupen, ik zou voor de buste gaan, dan is het moeilijkste stuk om aan te passen vind ik. Wat ik vaak doe is de patroondelen van beide maten tekenen en dan een punt zoeken waarop het mooi in elkaar over kan gaan. Met beide maten bedoel ik, de maat waarvan ik besloten heb uit te gaan, in dit geval zou dat bij mij te buste zijn, en de maat die nodig is in dat deel van het patroon. Is dat duidelijk? Mijn heupen zijn ook breder in verhouding met mijn schouders, ik zoek bij een wijde rok het punt waarop het zwaarste punt van mijn heupen komt. Dan meet ik hoeveel de omtrek van de rok op dat punt zal zijn. Als het breder is dan mijn heupomtrek, perfect, en anders het trucje van hierboven

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heb je bv. maat 38 voor je borstomtrek dan teken je ter hoogte van de bortsomtrek maat 38 door.
    heb je bv. maat 40 voor de tailleomtrek dan teken je ter hoogte van de tailleomtrek maat 40 door.Zo teken je voor de verschillende opgemeten maten de nodige lijnen door.(een matentabel geeft de belangrijkste plaatsen weer waar we effectief moeten nagaan of deze afmetingen voldoen voor onze persoonlijke lichaamsvormen,deze kunnen per persoon zeer verschillend zijn)
    Wanneer je hier klaar mee bent dan ga je deze lijnen met elkaar verbinden.
    (dit is de reden waarom patroonmaten per patroondeel in elkaar staan getekend.) Op deze manier kan je vlot je eigen maten overtekenen en je hebt meteen een overzicht hoe de lijnen van de verschillende maten van vorm zijn.
    Ik hoop dat ik je met deze uitleg op weg kan helpen. Veel succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen