maandag 12 november 2012

Recept 23.


Zoals ik donderdag op het boekenfeestje nog tegen deze fijne dames zei; kleding maken is niet echt mijn sterkste kant. 
Ik was dan ook de ideale kandidate om een babyjasje uit te testen voor "Zo geknipt!". Met als achterliggende gedachte dat wanneer ik dat deftig in mekaar krijg, zo ongeveer iedereen dat wel in mekaar krijgt.

En aanschouw! Er rolde zowaar een kinderjasje vanonder mijn naaimachine!


Gemaakt van leeuwenstof en een dekentje met daartussen bijpassende paspel.


Ik was zo content dat ik het hele ding ineen had gekregen dat het nog 3,5 maanden geduurd heeft vooraleer ik er de drukknoopjes durfde opzetten. Verpest-angst heet dat volgens mij in medische kringen.


Maar zelfs die knoopjes zijn iets of wat redelijk gelukt en zo kon ik het jasje dit afgelopen weekend overhandigen aan zijn nieuwe eigenaar.


René is ondertussen al een flinke kerel van 5 maanden en trok met veel plezier zijn leeuwen-jasje aan voor de foto. 

NANTS INGONYAMA BAGITHI BABA, SITHI UHM INGONYAMA!

25 opmerkingen:

  1. Maar hij is echt om op te eten in dat jasje! Oooooh!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Staat hier ook op de agenda...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooie combi, ook met dat kindje erin!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoontje! Zowel het kindje als dat jasje!

    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gedaan! Die verpest-angst, daar lijd ik ook aan. Knoopsgaten, ritsen etc..., liever niet!
    Lief klein leeuwenkoninkje in het jasje. Tja, wie herkent die woorden onderaan uw blog nu niet meteen (ik).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ook wat last van drukknoopvrees ... chique jasje !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zeer schone baby in een zeer schoon jasje ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haaaa, zeggen ze dát in de Leeuwenkoning? Ik verzon altijd mijn eigen woorden eigenlijk. Ik vind het jasje heel tof geworden, leuk stofje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nu zijn we nog meer overtuigd van ons gelijk: De Zuster Van kan kleding maken! En dan die combinaties. Ik wou dat ik jouw feeling voor stoffenkeus had! Super...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 't was duidelijk nergens voor nodig: angst om kleren te maken, angst om drukknopen te gebruiken. Super schoon!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Maar wat een sjoeke! En het jasje is ook schoon zenne, superschattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind hem meer dan geslaagd...superschoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie versie! En het kind staat ermee, niet te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Supermooi! En de combinatie stofke-kindje kon niet beter. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ferm bazeke in een prachtig vestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi het stof is dat Katoen?
    Groetjes Marina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Marina!
      De buitenkant is van gewone katoen (http://www.bambiblauw.be/) en de binnenkant is van een fleecedekentje van bij Zeeman gemaakt.

      Verwijderen