zaterdag 29 december 2012

Gestrikt.

Voor mijn werkgever maakte ik een clutch als kerstcadeautje. Ze houdt net als ik van grote handtassen, maar af en toe moet ze naar een black tie event en dan kan je natuurlijk niet je hele hebben en houden meezeulen.


Voorheen kreeg ik al verschillende leuke naaidingen en stofjes van haar en ook de stofjes die ik voor dit tasje gebruikte komen van haar. Zo gebruikte ik voor de buitenzijde een stuk van een oud velours rokje van haar mama en de binnenkant is waarschijnlijk nog een restje stof dat haar papa lang geleden uit Kongo meebracht.


Eerst probeerde ik zelf een patroontje te tekenen, maar dat was toch niet helemaal hoe ik het wou.  Dan bleef het hele projectje wat liggen om dan zondagnamiddag rond een uur of vier -en tegen een strakke deadline- er toch maar terug in te vliegen. Tijd voor een zelfgetekend patroon was er niet en dus werd good'ol Pinterest er maar bij gehaald.  Het werd uiteindelijk dit patroon van Elm Street Life en het tasje zat vrij snel in mekaar, hetzij met een ander hengseltje.


Voor het plaatsen van de rits greep ik wel terug naar deze handleiding, want once you go "Zo geknipt!", you never go back.  
Oké, dat rijmt langs geen kanten, maar je weet wat ik bedoel.


Nu moet ik alleen nog zien uit te dokteren hoe ik al die pluisjes van de foto kan verwijderen zonder in het bezit te zijn van Photoshop of andere fancy fotobewerkingssoftware.

21 opmerkingen:

  1. Had je je flits aan? Die alvast afzetten...

    Mooie clutch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. stijlvol en met n verhaal... mooi!
    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi! heb die ook gepind staan, nu er alleen nog eens aan beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stofzuigen en nog eens fotograferen?

    Heel sjiek geworden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! En wat de stofjes betreft ... gewoon de lezers in de waan laten dat ze hun scherm eens dringend moeten afstoffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo wil ik er ook wel 1! echt heel mooi! En die pluisjes gewoon laten, "authentiek"!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The Gimp dowloaden? Bijna hetzelfde als Photoshop en volledig gratis ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw! En hoe origineel dat je werkgever nu een superdeluxe clutch heeft, met iets persoonlijks van haar moeder en iets persoonlijks van haar vader erin. Eentje om te koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een tasje met een verhaal,mooi!! Sjiek! En de foto's zijn juist zo puur,niets aan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, heel mooi en idd een tasje met een verhaal dat maakt het extra speciaal (en dat is wel wat melig maar het rijmt wel :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat patroontje staat hier ook gepind! Ik heb het zelf niet zo voor clutches, veel te klein voor al mijn gerief dat ik wil meezeulen ;-), maar als ik ooit een clutch wil maken voor iemand, wordt het ook wel zo'n exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit tasje zou ook echt iets voor mij zijn.... Alleen de naam al! Gestrikt! ;-)
    Ga hem pinnen! Heel mooi geworden, ze zal er zekers blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen