maandag 25 maart 2013

Little blue bag.

George Baker zong over een 'Little green bag', maar ik maakte een little blue bag.


Ik denk trouwens niet dat Meneer Baker het daadwerkelijk over een groen sacochke had, maar soit.
Toen ik het patroon van deze tas zag verschijnen bij Fynn wist ik meteen dat ik er eentje wou maken en wanneer ik deze mooie versies zag, ben ik dan ook meteen tot actie over gegaan.


Een paar jaar geleden maakte ik al een klein blauw tasje, nog steeds een van mijn lievelingsexemplaren en ook nu koos ik voor blauw. De buitenkant is een turquoise stoffeerstof en voor de binnenkant gebruikte ik weer 'Lush' van Erin Michael. 


Het patroontje is erg simpel en wijst zichzelf eigenlijk uit. Het is zelfs zo eenvoudig dat er geen knoop, rits of sluiting aan te pas komt. Ideaal voor beginners dus!
Zelf heb ik toch liever een tasje dat je kan dichtdoen en dus zette ik er nog een magnetische sluiting in. Het achterpand knipte ik in twee, zette er een rits tussen en deed er nog een lapje voering bij om zo een extra vakje te bekomen. 


Nu alleen nog een oplossing zoeken voor mijn te grote portefeuille. Doeme toch.

17 opmerkingen:

  1. Zalig iets zonder een rits
    Ga ik zeker proberen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. op mijn planning staat dus net hetzelfde blauwe tasje, voor een communicantje :-)
    Heel mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmm, als ik nu nog kan uitdokteren hoe je daar zo'n verzonken rits in maakt, dan start ik ook met de mijne. De stofjes liggen alvast klaar, maar ik vrees nu al dat hij nooit zo mooi zal worden als de jouwe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is eigenlijk heel eenvoudig. Twee rechthoeken op 1cm op elkaar stikken met een grote steek.Naad open strijken en hierachter de rits leggen. Langs beide zijde van de rits vaststikken en de naad nadien lostornen. Op dit lapje kan je dan het patroon overtekenen met de rits op de gewenste hoogte.

      Nu maar hopen dat het een beetje duidelijk is. :)

      Verwijderen
  4. Oooh ! Gij hebt er ook zo'n schoontje van gemaakt !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooie versie, ook de binnenkant!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb wel een plan voor jouw te grote portefeuille. Je maakt een grotere versie ( waar ze wel in past) en schenkt deze weg ( aan mij bijvoorbeeld ;-) )

    Gewoonweg prachtig! Staat ook al op mijn to-do -lijstje. Ik moet enkel nog beslissen welke kleur ik wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een kleinere portefeuille maken?

    Wel een prachtig tasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap hoe jij er -zoals we het gewoon zijn- een eigen versie van maakt! Leuk en verrassend om te zien!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een kleinere portefeuille stikken, weet je weeral wat je volgende projectje is. Prachtexemplaar - staat bij mij ook op't lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wou dat ik ook zo mooi handtasjes kon stikken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie Finch! Die ga ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo mooi... ook de binnenstof vind ik prachtig!

    ik ga ze pinnen :)

    BeantwoordenVerwijderen