zaterdag 20 april 2013

De stof die je zoekt hangt in...

Afgaande op de concentratie naaiclubjes in Vlaanderen zit er in Lier en omstreken niet veel naaitalent of -goesting (met uitzondering van deze poes dan).
Spijtig, niet enkel omdat zo'n naaikransje wel plezant zou zijn, maar ook omdat er hier in de schone Pallieterstad een heel toffe stoffenwinkel zit.




Den Boom is al jaren een begrip in Lier en heeft sinds een aantal jaren een outletzaak achteraan hun interieurstoffen-winkel.


Het is winkelen in magazijnstijl, dus rekken van onder tot boven gevuld met rollen stof.


Met wat speurwerk vind je zeker wat je zoekt of anders vraag je het gewoon even aan de Boom-mannen en die helpen je met de nodige vakkennis voort.


De grote meerderheid zijn de stoffen per lopende meter, maar je kan er ook knopen, voering en patroontjes kopen.


De coupons (vaak van de duurdere stoffen) hangen aan -50% aan kapstokken in de rekken.




Het aanbod is groot, ze hebben er onder andere;






en dan zijn er nog de stofjes buiten categorie.


De meeste stoffen kosten er tussen de 10 en 20 euro de meter en zijn te koop vanaf 1 meter.


Zelf kan ik er nooit met lege handen buitengaan en zodoende kocht ik mezelf dit katoentje vandaag.





Dit is geen gesponsorde blogpost. De mensen van Den Boom hebben nog nooit van De Zuster gehoord. Of ze moesten er zelf één hebben.

61 opmerkingen:

  1. Ik ga er af en toe langs maar vind het vaak nog duur hoor. Simpele stofjes met stpjes of streepjes vind je elders een pak goedkoper :s
    Helaas is er hier in de buurt niet veel alternatief als het over stoffenwinkels gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op zoek naar trendy stoffen en fournituren? Wij openen onze showroom voor een stock sale op 12 September van 14-20h. Oneindige keuze stiffen (aan 5 EUR/meter), garen, knopen, linten en ritsen aan bijzonder gunstige prijzen! Bovendien is er een ruime keuze in de winteroutlet (25 EUR - 65 EUR / stuk) en zomeroutlet (10 EUR / stuk)! Wees er snel bij! Place to be: Oudenaardsesteenweg 739 b, 9420 Erpe Mere, new: inside our factories (cash only) Contact: Astrid Heiremans (0475900458 – ahs@soficotex.com)

      Verwijderen
  2. Deze winkel moet ik zeker eens gaan ontdekken. Ook Nekkertex in Mechelen heeft een heel ruim aanbod met ok prijzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, dat ken ik daar! Weten de heren van den Boom wel dat je foto's nam?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, ik heb het eerst vriendelijk gevraagd! :)

      Verwijderen
  4. ja ken het heb daar gewoont tot 2jaar terug naaikransje heb ms interessant



    liefs fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De stof van mijn trouwkleed kwam van daar. Toen was er van die outlet nog geen sprake. Volgende bezoekje aan Lier gaat zeker gecombineerd worden met een snuisteruurtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kom daar ook wel eens. En nu zie ik op je foto dat ze hun tricot aangevuld hebben ... Boom, here I come! Wij hebben trouwens in Borsbeek ( 10 minuutjes van den Boom ) het leukste handwerkclubje van de provincie Antwerpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er zeer de moeite uit! Hier in de Noorderkempen zijn de naaisters ook dun gezaaid, ofwel blijven ze liever anoniem. Wij hebben wel chance met de stoffenverkoop in Kapellen: superveel keuze aan bodemprijzen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Naaisters zijn hier niet dun gezaaid hoor! Wij zitten samen in Schoten, bij Schoten Stikt!

      Verwijderen
    2. En in de iets verdere kempen zitten we ook samen, in Merksplas bij de Krea(t)uurkes. Ook iedereen welkom trouwens.

      Verwijderen
    3. Schoten is geen Noorderkempen meer he, en naar ik hoor werkt Schoten Stikt met wachtlijsten... Merksplas is wel vlakbij, eens zoeken dan, bedankt Lissepoet!

      Verwijderen
    4. Kanten van Rijkevorsel/Sint-Lenaarts/Oostmalle/Westmalle/Vlimmeren/... is er volgens mij nog niks te vinden...? Kandidaten?

      Verwijderen
    5. Voila, voor info over het naaigroepje in Merksplas: http://kreatuurkes.blogspot.be/. We zijn klein en vooral gezellig.

      Verwijderen
  8. Ik denk nu meteen: start gewoon zelf een naaikransje! Nee?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jaja, Liertje Pleziertje. Ik heb er ook veel tijd doorgebracht (Het Vriendje is van Lier) en ben dus ook al regelmatig naar Den Boom geweest. Je komt er inderdaad nooit met lege handen buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. woonde ik maar wat dichter tegen die boom!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha, den Boom! Al lang niet meer geweest, ook al woon ik in Nijlen. Vorige keren vond ik er mijn zin niet altijd en duur voor hetgene wat ik zocht ... maar nu ik die stapel tricot zie ... hmmm, mss toch nog eens een bezoekje brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. uitgeweken geboren lierenaar zijnde heb ik natuurlijk ook stofkens van den boom in mijn voorraad liggen. Maar die zijn zo duur da'k er niet durf in knippen...
    Deze winkel heeft ene schoon aanbod maar is echt heel duur vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve hemel...wat een keus daar. Moet daar toch eens langs...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ken Den Boom ook,maar ben er nog nooit geraakt.Bij het zien van deze foto's vraag ik me af waarom ik daar nog nooit geweest ben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wouw gwwf mij zo'n winkel in omgeving rotterdam!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben daar ook geweest, wel wat jaartjes geleden, toen werkte ze met stalen en dan gaf je aan wat je wilde en werd het achter geknipt en kreeg je een mooi pakket aan stofjes. Er was héél veel keus, maar als ik die rollen nu zie, dan wil ik er morgen wel heen :)

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is wel lief, zo een streepje gratis reclame voor de mannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Daar ga ik ook graag stof halen en vind de prijzen helemaal OK daar! Terecht streepje reclame dus! Voor een gewoon effen katoentje of 'proefstof' wandel ik ook wel eens tot bij de Saldo :-)
    En dat naaikransje: Wij wonen ongeveer 1,5 jaar in Lier en heb al vaak info gevraagd aan google over zo'n clubke, zonder succes... Misschien tijd om er eens werk van te maken? Ik wil wel meedoen!

    Sane

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Naar de Saldo ga ik ook wel eens graag om rond te snuisteren.
      En ivm dat naaiclubje, ik denk er soms wel aan om zelf eentje op te richten, maar ik ben een echte sukkel wat betreft organisatie :-(
      Ik zou niet weten waar te beginnen...

      Verwijderen
    2. Een plaats zoeken waar we mogen afspreken? Ik weet dat Stik Niklaas doorgaat in een school... Lezen er Lierse juffen mee? Ik ben juf, maar niet in Lier :-)

      Verwijderen
  19. en hoe geraak je in dat magazijn???
    Of moet ik het gewoon eens vragen als ik er nog es ben?
    Ik ging daat als tiener al stof halen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon als je binnenkomt naar links en achter de hoek voorbij de interieurstoffen zie je dan de glazen deuren naar de outlet. :)

      Verwijderen
  20. Ik dacht dat ze daar alleen maar de duurdere stoffen en niet de 'gewone' hadden. Nu ga ik daar toch zeker eens binnenspringen. Ik ben trouwens van Heist-op-den-Berg, vlakbij Lier dus. Wij hebben in de Bergstraat ook nog een stoffenwinkel, de modastoffen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is die stoffenwinkel de moeite waard? Ik was gisteren nog in Heist-op-den-Berg, had ik dat geweten...

      Verwijderen
    2. Er is zowaar een om ontploft in de winkel maar ze hebben wel wat! En goedkoper dan de Boom...

      Verwijderen
  21. Wauw, bedankt voor de tip! Mechelen - Lier dat is ook bijzonder goed te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben vaste klant in den boom en wil wel een naaikransje met jou doen :).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben jij ook van Lier of omgeving?

      Verwijderen
    2. Ik woon in Boechout dus Lier is erg dichtbij :).

      Verwijderen
  23. Als er op de as Lier - Nijlen - Herentals en omgeving een naaikransje opduikt, let me know!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die as zou perfect zijn, nu alleen nog iemand vinden die dat allemaal ineen kan boksen :)

      Verwijderen
    2. Mijn organisatietalent is niet alles maar ik ben van Berlaar en kandidaat! Ik heb nog véél te leren ;)

      Verwijderen
    3. Nog een kandidaat voor deze as. Ben zelf van Geel maar met een zus (ook naai-gek) in Nijlen.

      Verwijderen
  24. pfieeuw, indrukwekkend! Daarvoor zak ik eens graag naar ginder af, om een "boomke" op te zetten en een koffie te komen drinken of een clubke te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat eet/kook-clubke van jullie ziet er nochtans ook héél plezant uit!

      Verwijderen
    2. goe, gij komt de volgende keer naar ons "vreetclubke" als ik eens met u die boom in mag. Deal?

      Verwijderen
  25. olala goeie tip!!!

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ik woon in Houtvenne, een 25 km van Lier, richting Aarschot. Een naaikransje zie ik ook wel zitten, en ik wil ook best wel wat helpen met de organisatie...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo! Wat lees ik hier allemaal?
    Ik ben zeker ook kandidaat voor een naaiclubje!
    Ik zit midden in het centrum van Lier :)
    Dus count me in!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wilrijk maison doréé heel schappelijk van prijs kapellen zeer goed van prijs en schoten naald en draad iets duurder wat betreft naaikransje zie dat zeker zitten maar da is altijd s'avonds en ik heb vier kids is er zoniks in den dag te organiseren ma volg ik volwassen onderwijs voor die reden maar eeen hele dag voor een ziekelijke is lang maar bn wel jaloers op je tuniekje laatmaar iets weten er is ook in hoevenen samen naiien maar niemand die echt heel heel goed kan leiden of naaien altijd handig als er iemand is die de kneepjes toch wat kent groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik kom hier eens piepen op aanraden van een 'naai-collega' . We volgen met een aantal dames uit Lier naailes, maar zijn zeker ook geïnteresseerd in een naaiclubke. Misschien moeten we gewoon al eens alle mailadressen verzamelen van iedereen die het wel zou zien zitten en dan kunnen we nog zien of er toekomst in zit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien is dat nog geen slecht idee. Ik denk eraan om binnenkort een oproep te plaatsen op mijn blog voor alle geïnteresseerden. Want aan de reacties hier boven te zien is er wel een publiek voor :)

      Verwijderen
  30. O jawel hoor er is een naaiclubje in Lier! Wij komen (voorlopig)elke 3de donderdag van de maand samen.
    Iedereen welkom ! Voor info 0478 26 34 64 of mail mij dominique.bovyn41@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  31. O jawel hoor er is een naaiclubje in Lier! Wij komen (voorlopig)elke 3de donderdag van de maand samen.
    Iedereen welkom ! Voor info 0478 26 34 64 of mail mij dominique.bovyn41@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar spreken jullie af? Is er nog veel plaats voor anderen? Of moet er een grotere locatie gezocht worden?

      Ik ben zeer bereid mee te organiseren, maar ga het warm water niet uitvinden :-)

      Verwijderen
  32. Ik vind het super van jullie dat jullie deze winkel met ons delen, ik ben zelf van Vlaams-brabant, maar woonachtig in west-vlaanderen. De volgende keer dat we richting brabant rijden stoppen we zekers in lier.

    groetjes cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik ben er ook al geweest, maar vind het toch te duur naar mijn 'normen', veel gewone katoentjes vind je toch elders goedkoper (lees: stoffenmarkten in NL) en fleece enzo koop ik dan liever + goedkoper bij Strass stoffenverkoop in Deurne. Heb er al wel dikkere (jas)stoffen gekocht van coupons, dat is wel betaalbaar -maar toch niet om te zeggen supergoedkoop vind ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. heel mooie stoffen, gaan minstens een keer per seizoen naar Den Boom samen met de dames van de naailes, het wordt een uitstap

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Effe misbruik maken van uw blog :)! Aan iedereen van Lier en omgeving: wij komen vanaf maandag 19 augustus iedere 2 weken samen om te naaien, wil je mee op de hoogte gehouden worden, stuur dan even een mailtje, dan zet ik je in de mailinglijst (bregtje_vh@hotmail.com)!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mag iedereen komen kijken of meedoen?
    Waar komen jullie samen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi,
      natuurlijk is iedereen welkom! Er is een Facebookgroep opgericht, Naai@elier, waar je meer informatie vindt.

      Verwijderen
  37. oh zo'n naaikransje lijkt me ook wel wat alleen ik ben den beginner van de beginners......

    BeantwoordenVerwijderen