dinsdag 9 april 2013

Een vakje met rits maken.

Onlangs kreeg ik de vraag hoe je een verzonken rits in een tas stikt en ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat het niet zo moeilijk is.


In principe kan je dit bij elke tas doen, maar liefst wel op een plaats zonder al teveel plooien of nepen. Wanneer je normaal  gezien je patroon gewoon meteen op de stof overtekent, maak je nu eerst het ritsvakje -met voering- om dan nadien pas het patroon over te tekenen. Is je tas met voering, moet je deze ook gewoon naaien zoals beschreven in je patroonhandleiding. De voering van het ritsvakje vervangt deze niet.



Ik maakte deze tutorial met dit tasje in gedachte en het gaat dus om het achterpand.













En als u mij nu wil excuseren, want ik ga op pretparken-driedaagse!  Woohoo!

24 opmerkingen:

  1. Oo fijn, merci! Extra zakjes in een tas zijn er nooit te veel, vind ik, en met deze tips wordt het easy peasy. Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga je naar de efteling? Of disneyland?
    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie tas zeg!

    Ik heb vandaag gemerkt, bij het (af)maken van mijn eerste ècht serieuse tas (die van voorheen waren praksels die van dichtbij niet op de kiek mochten, hahaha), dat vooruit denken toch wel een strak plan is. Vooral als je je bedenkt dat de tas voor je dochter niet zo handig is zonder sluiting. Het origineel ìs zonder sluiting, dus ik had gedacht dat het wel goed zou komen... toch op het nippertje een rits ingezet.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat nen schonen uitleg! En veel plezier daar, doe Mickey of Sneeuwwitje de groeten (ik hoop ny da'k er totaal niet naast zit ;-))
    Groetjes Sofie 'Fie bakt, haakt en naait!'

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier ga ik zeker gebruik van maken, dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. merci voor de uitleg, gaan we zeker kunnen gebruiken!
    veel plezier in pretparkenland!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor de tutorial. Heb het gepind.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai, wat een super duidelijke uitleg ! Die uitdaging ga ik binnenkort zeker eens aan !
    Veel plezier op de driedaagse !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ideaal!!! Dank je wel voor de uitleg! Werd gepind ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Handig! En zo'n lastste opmerking over een pretparken 3-daagde doet mij een zucht van verlichting slaken. Zo blij dat ik dat niet hoef! Veel plezier gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super uitleg! Gepind...
    En veel plezier op de 3-daagse :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank je wel voor de uitleg! En veel plezier met de pretparken-driedaagse! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt voor de duidelijke uitleg, en veel plezier op je driedaagse. Nu blijf ik wel nog met een vraagje zitten: hoe zet je vanboven in die tas een rits als sluiting? Moest je zo nog eens tijd en goesting overhebben... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bedankt voor de tutorial. En heel veel plezier in de pretparken.
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb ondertussen een rits in de klara gekregen. Waarschijnlijk niet helemaal zoals het zou moeten, maar ze zit erin, hoera!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. thanks for interesting post... i really enjoy to visit this site :)
    please, visit my web:
    obat asam urat

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben de link van de tutorial finch kwijt kunt u hem nog even in reactie zetten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier kan je hem vinden:
      http://fynnch.blogspot.be/2013/03/de-finch.html
      https://docs.google.com/file/d/0B6vVM2H5QadOT1hKUXk3dGxmY3c/edit

      Verwijderen