maandag 22 april 2013

Tova dress 2.0


De stof die zaterdag werd gekocht, werd zondag gewassen, verknipt en gestikt.
Na de eerste poging in een teststofje, maakte ik opnieuw een Tova-dress, maar wel met een paar kleine aanpassingen.

(Nee, ik weet echt niet waarom mijn haar voor deze foto besliste om  'eens zot te doen' en ook niet waarom er een hap uit mijn onderbeen  is.)

Om te beginnen maakte ik het kleedje een stukje korter om het als tuniek te dragen. Ik draag dat graag zo'n tuniek, het is een favoriet vestimentair onderdeel van mijn kleerkast.


Om het 'patattenzakkerige' effect een beetje te verminderen naaide ik twee smalle lintjes tussen het voor- en achterpand om achteraan te knopen.


Wat kitscherige kraaltjes maken het helemaal af.


Verder stikte ik nog twee zakken in de zijnaad, gemaakt van geruit katoen. Hiervoor volgde ik deze handleiding.
Van de vorige versie schiet na 1 wasbeurt nog maar weinig over (een combinatie van een flutstof en een te kort op de naad gestikte kraag) dus die is klaar voor de vuilbak, maar deze tweede Tova gaat zeker gedragen worden.  Ikke = content.


Patroon: Wiksten
Stof: Den Boom
Kralen: Veritas

Ondertussen droom ik nog wat verder over een  naaiclubke en aan de commentaren te lezen ben in niet de enige...   :)

23 opmerkingen:

  1. 't is schoon, echt waar. Goed opgelost met die lintjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je voor versie 2.0 bent gegaan. It's a winner.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is echt super mooi en het staat u geweldig goed. Stofje is super mooi en die lintjes doen het echt wel. Heb al goesting om het patroon ook te kopen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja leuk! En die striklintjes helemaal top, geeft toch wat meer 'vorm' aan de blouse :)
    En jij bent ook leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi jurkje! Ik denk dat er in Lier wel wat opties zijn voor een naaiclubje: http://www.lier.be/UiT_in_Lier/Organiseren_van_activiteiten/Zalen_en_vergaderlokalen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Had ge het niet gezegd van uw been, ik had het niet gezien. :)
    Toffe tuniek!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie tuniek. Uw gepimpte versie kan mij precies ook meer bekoren dan het origineel. Blijft het deel boven de lintjes goed op z'n plaats? Bij mij gaat dat soms zo bloezen (bol staan)?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De aanhouder wint enzoverder en lol voor dat been!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeej voor deze versie! 't Staat je geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goede keuze om er een tuniek van te maken ! Schoon !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke tuniek! Ik draag dat ook graag, dan heb ik het idee dat mijn dikke kont gecamoufleerd is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heel mooi!!! leuk idee om het in een tuniek te veranderen :)

    http://mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ah, stijlvol & comfortabel: the perfect match!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi een leuke foto van een toffe dame!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt echt een super leuke blog: die foto's, ideetjes,... zelf zou ik er nooit opkomen! ;-)
    Ik blijf je blog echt zeker volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey The sister of,

    Wauw! Knappe tuniek. Heel leuk met de kraaltjes.

    Creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen