maandag 1 april 2013

Weer eentje.

Na een drukke maar heel erg fijne familie-dag gisteren -gevuld met paaseieren rapen, lekker eten en kingen- was het vandaag een rustige dag. Tijd genoeg dus om op de zolder te vertoeven en wat te naaien. Ik begon zonder vast plan en ging gewoon op het gevoel af. Met als gevolg een nieuwe tas in een kleurencombinatie waaraan ik eerlijk gezegd nog moet wennen.


                                  Gemaakt uit wol en katoen en een felle, dikke paspel ertussen. 
Ik wou een ruime tas en vooral eentje met veel vakken, want dat miste ik toch bij de vorige.



Dus aan de buitenkant zitten twee kleinere en een groter vak die afsluiten met een drukknoop.


Binnenin is er eentje met een rits. De voering is gemaakt van een felle geel-groene katoen en de voering van de binnenzak is een Amy Butler-stof van een tijdje geleden.


Ook aan de buitenkant zit een grote rits en twee lederen hengsels.



Bij gebrek aan bijpassend garen koos ik voor een contrasterende kleur.


Ik ben alleen nog niet zo zeker van die kleuren.



33 opmerkingen:

  1. Misschien moet je nog aan die kleurtjes wennen vanwege het winterse weer... Als het echt lente wordt, dan ben je vast helemaal in je nopjes met deze prachtige kleuren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allez gij, die kleuren zijn echt schoon! Helemaal zomers en zonnig, daarom waarschijnlijk dat het nog moet wennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zal mijn adres doorgeven als je er niet aan kan wennen ;-) zotteke tis kei schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dat toch geweldig hoe jij daar zomaar even toe komt, tot zo'n schoon tas. Hevig fan van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben precies ook niet zo zeker van die kleuren. Maar misschien is dat vooral omdat ik anders gewoon ben van jou. Want eigenlijk is het wel geslaagd. Apart, maar niet mis :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat is gewoon: de lucht, de zon en de zee!
    Wil jij alsjeblieft een winkeltje openen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik bedoelde eigenlijk: de zee, de zon en het zand!

      Verwijderen
  7. Nee joh, leuk!! Mag ik vragen waar je de hengsels gekocht hebt, ik vind ze geweldig!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alweer zeer mooi gemaakt en inderdaad waar komen die hengsels vandaan? Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ge doet het volgende: ge gaat in uwen hof staan (of desnoods die van de buren). Ge zoekt u een paasbloem (desnoods in den bloemenwinkel) en ge ziet de lente helemaal assorti met die stralende tas van u. Wedden dat ge dan denkt: 'ja, zo is 't goed'.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I think it's great! I'd use it for a great day trip or for a summer outing. The colors are funky, but that's what so great about it and draws the eye.
    Well done!

    Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind de kleuren echt super...
    Perfect om je uit je winterslaap te halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind 'm cool! Over 3 weken, als de lente echt begonnen is, vind jij dat ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oei dat snap ik niet. Die kleuren zijn toch geweldig? Echt compleet lenteklaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi, ik vind dat dat lichtblauw eigenlijk met vanalles kan gecombineerd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Niks mis met de kleuren en de tas. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nergens voor nodig om zo te twijfelen hoor. Hij is tof zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O jawel, wees maar zeker!
    Ze is supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die tas is keimooi en superpraktisch ! Geweldig gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De tas is supermooi! En kingen...dat is lang geleden. Maar brings back good memories...zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat geel aan de binnenkant doet me nog meer 'jaaaawel!!!' roepen ivm je kleurentwijfel! Echt waar: t is supermooi samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo mooi... kleuren zijn zeer leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Héél mooi! Wou dat ik dat ook kon...
    Voor bij de gele paspel zou ik er nog een (of meer) gele bloemenbrochekes op spelden...
    Helemaal lenterig!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jij tovert zoiets schoons tevoorschijn en durft daar nog aan twijfelen???

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind het een hele mooi thuis, ik zou niet twijfelen hoor, is mooi. De kleurtjes zijn lekker fris lente-achtig en sportief!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen