woensdag 1 mei 2013

Den Grooten Opkuis.

Ik vierde de Dag van de Arbeid op de enige gepaste manier die hier voor bestaat en dat is door te werken. 
De zolder was een dikke maand geleden nog een waar slagveld en hoewel er ondertussen al wel was opgeruimd, werd het hoog tijd om schoon schip te maken.

Ik zou niet willen dat u denkt dat het er hier altijd zo bij ligt.


Er werden heel veel kleinoden gesorteerd.

In verschillende schuifjes


en laatjes.


Alle knopen werden verzameld in dozen.


De patronen kregen een vaste plaats in een oude schoendoos.


Waar ik trouwens dit reclame-pareltje nog tegenkwam en zo het geheim achter een fris blaadje ontdekte.


Mijn nieuw garenrekje uit de Kringloop kreeg alvast een tijdelijk plaatsje vooraleer het aan de muur kan.


En zie, da's beter hé.


Natuurlijk werden er ook een paar dingen weggegooid, hieronder ziet u er een deel van.


Een deel welteverstaan. Zo waren daar ook nog 3 IKEA-tassen met rommel, een doos voor de Kringloop, twee dozen oud papier, een zak met plastiek-afval,...

29 opmerkingen:

  1. Doet deugd he, zo 'ns schoon schip maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken daar een stuk van mijn tafellaken in die vuilniszak. En oo wat een prachtig opgeruimde naaikamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap gewerkt!! Kom je ook bij mensen thuis :). Blijkbaar ben ik een hamstertje, maar blijkbaar iedereen die naait :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een geordend geheel! Dat zou ik ook wel willen, bij mij liggen alle lapjes door elkaar heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, wat n werk! Maar zo'n deugd dat dat waarschijnlijk doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow zekers, sjiek werk! Ik ben ook bezig maar zo vlotjes loopt het hier (nog) niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ongelofelijk wat een mens verzamelt hé. Het resultaat mag absoluut gezien worden. Ik ben stiekem jaloers op uw werkplaats... En alles zo netjes georganiseerd, daar kan ik alleen maar van dromen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. k ben blij dat mijne zolder er alleen zo uitziet als foto 1 ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O m g zo veel!!! Ik moet dringend eens een naaikamer inrichten...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed bezig, en ik heb weer inspiratie voor mijn werkkamer in spe, dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw goed gewerkt en zoveel weg gedaan. Dat zal wel deugd doen als je je mooie zolder nu ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schoon werkske, als het gedaan geraakt. Ik geraak meestal niet verder dan de eerste doos.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Allé jong, met dat goed weer.....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Echt netjes!!! Mocht je nog zin hebben in een dagje Nederland....kan je het hier misschien voordoen hoe ik het ook zo mooi opgeruimd en gesorteerd krijg ;) Ik bak ook hele lekker koekjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hunk?! Zo veel afval?! Maar 't ziet er inderdaad veel beter uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja erg hé... Maar ter verdediging, zo grondig opruimen is niet voor elke week. Dit is rommel van verschillende jaren, er zitten zelfs nog spullen tussen van tijdens mijn lagere schoolcarrière.

      En 95% van alles heb ik netjes gesorteerd! :)

      Verwijderen
  16. en nu heb je gelijk een opgeruimd hoofd... lekker leeg!
    Knap gewerkt op de dag van de arbeid!
    Liefs, veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een naaikamer! Zou er ook zo eentje willen! Eerst alles overhoop, er geen gat aan zien maar er toch aan beginnen, tot rust komen bij het sorteren en erna genieten van 'opgeruimd staat netjes!' Om dan weer voorafaan te beginnen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een heerlijk atelier. ik heb zelf graag alles opgeruimd, maar ik vraag me dan altijd af: wat doe je met die lapjes stof? ik kan dat echt niet gewoon bij het restafval doen..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Netjes! Klaar voor nieuwe projecties..!

    BeantwoordenVerwijderen