zaterdag 11 mei 2013

Draag eens een dekbedovertrek.



Ik maakte voor mijn nichtjes elk een Bubble skirt. Dat is een gratis patroontje van de erg talentrijke dame achter Straightgrain. Toen ik het patroon ontdekte wist ik meteen dat het iets voor mij was. Geen ritsen, geen knopen en een simpel model, dat moest haalbaar zijn. 
En dat was het ook. Het is een erg duidelijke handleiding (wel in het Engels) en zo'n rokje zit op 'een wip en een gauw' in mekaar. 


Voor de buitenkant gebruikte ik tweedehandse dekbedovertrekken, alsook voor de strepenvoering van rokje nummer 1. De voering van rokje nummer 2 is gemaakt van een oud tafellaken.


Het ziet er misschien niet zo uit, maar ik heb echt mijn best gedaan om een paar deftige foto's te maken. Dat bleek echter niet eenvoudig. Van links naar rechts ziet u: twee wolven, twee prinsessen en ... euh....tja...


31 opmerkingen:

  1. Whoehaahaaa die prinsessen !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n mooie reportage, en rokjes uiteraard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelfs met ritsen en knopen zou het geslaagd zijn, toch? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super!
    & die 2 modellekes zien er wel 2 echte "pateekes" uit ;-)
    knap gedaan!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalig zijn uw modellen! En zo'n schone rokjes! Het patroontje ligt hier ook te wachten tot er een koter in de familie in gehuld mag worden. Die madam van Straightgrain kan er wat van. Maar jij dus absoluut ook, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof, en wat een talentvolle modellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kei schoon gedaan, amai! De wolvekes zijn der duidelijke blij mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn mooi geworden! En ze zitten heerlijk, dat is duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schattig zijn ze, zowel de rokjes als de meisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het gele streepje kreeg ik onlangs van mijn moeder. Van de stof maakte ze ooit gordijnen voor mijn toen pas geboren zusje. In 1984. Dat je het weet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. LEUK zeg!!!!

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De modelletjes zijn gewoon onweerstaanbaar grappig en very very cute! En de rokjes zijn heel leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deftige foto's? Amai t zijn prachtfoto's ;-)
    En de rokjes zijn heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De rokjes zag ik pas in tweede instantie ... Wat een modellen zeg! (En heel mooie rokjes trouwens ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De enige echte Zuster Van die een patroontje van mij gebruikt.... Wat een leuke verrassing! Blij te lezen dat je het leuk vond, en geweldige stofkeuze! 'k Moet precies ook eens op zoek naar tweedehandsdekbedovertrekken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. super die rokjes! Enne... wadeendeugenietensèg...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lol die foto's en dat patroontje ga ik maar even pinnen, geen ritsen, geen kopen, snel, dat klinkt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. kei mooi!!! Ik had vroeger ook twee bubble-rokjes en dat waren echt mijn lievelingsrokjes :-)
    Ik gok erop dat Kato rechts staat want de laatste keer dat ik ze zag leek Lili heel hard op u...en de linkse lijkt het hardste op u. Met Jules erbij zouden ze een goed-gek-team vormen, even veel streken, moeten nog eens afspreken met mini's erbij! Ik ben nog even thuis (maar ben de gips kwijt gelukkig)
    groetjes xx

    ps: de prinsessen-pose is fantastisch!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ontzettend leuk en ook de kiekjes van de wolven, prinsessen enneh.... eh..... Héél leuk!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk, vrolijk! Goed gedaan. Helemaal niet te zien dat je lakens gebruikt hebt! En de foto's zijn spontaan, speels, vrolijk (zoals kinderen moeten zijn!)!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. o oei ik dacht dat nr 1 prinsessen waren en nr 3 wolven ;-)

    mooie rokjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Superlieve rokjes! da's pas recycleren!
    En de foto's zijn de max :).

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo'n toffe zotte madammen op toffe foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dit ga ik ook maken voor mijn metekindje deze zomer! super!

    BeantwoordenVerwijderen