maandag 20 mei 2013

The Karate Kid.

Af en toe krijg ik de vraag om een tas te maken op bestelling en ik weiger die vragen altijd. Alleen voor vrienden en familie maak ik regelmatig een uitzondering. Zo ook voor mijn petekind Jules. Hij doet karate en zijn mama vond dat hij daar wel eens echte sporttas voor kon gebruiken.
Dus werd er heel veel over en weer gemaild en werd er beslist om voor dit model te gaan en voor de tijger en leeuwen stof van Cloud 9. Die ik blijkbaar net op tijd bestelde bij Georgette, want ze is momenteel uitverkocht.


De zoektocht naar bijpassende buitenstof, hengsels en paspel, ging veel moeizamer. De buitenstof vond ik uiteindelijk bij Stoff.be in Geel. (Voorheen was dit 'Peters modestoffen' en ik kan u verzekeren dat die winkel zo hip is als hij klinkt.) De dikte en stevigheid van de stof was ideaal, maar de kleur niet en dus werd de stof  samen met een doosje Dylon in de wasmachine gegooid. Ook de stof voor de linten en de paspelkoord werd gekleurd, maar dan wel in een panneke op het vuur.


Alles samen is het dan dit geworden.

Tas voor Jules



Hetzelfde model als de logeertas dus, maar dan wel een beetje verkleind en met wat elementen van de weekendtas.

DSC_0344Tas voor Jules

Vanbinnen de geweldige Leeuwen & Tijgers stof.


Met een simpel ritsvakje, gemaakt met een tweedehands rits.


De uitneembare bodem heb ik gemaakt van een kampeermatje uit de Kringloop van € 1. Ik maakte er een hoesje rond en stikte het door. Dat doorstikken ging verbazend goed, daar ga ik zeker nog gebruiken van maken. Ik heb in ieder geval nog genoeg overschot.


Van de voeringstof was er ook nog een restje en daar maakte ik nog gauw een ieniemiene ritstasje voor de mama van.


Tas voor Jules


En nu maar hopen dat het in de smaak valt, want de rechtmatige eigenaars zien de tas bij deze ook voor de eerste maal. Kunt ge geloven dat ik echt zenuwachtig ben?
Fingers crossed...

Tas voor Jules





75 opmerkingen:

  1. Maar man, zo'n professionele tas! Pure winkelwaar, ik zeg het je. Alleen is deze nog beter dan commercieel bandwerk want het is echt een uniek exemplaar. Heeeel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volledig akkoord, zeer professioneel! En dat je de hangsels e.d. dan ook nog hebt moeten kleuren! Ik herken die soms moeilijke zoektocht om stoffen te matchen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is fantastisch mooi! Stel dat de toekomstige eigenaar 'm toch niet wil (ge weet nooit...), ben ik kandidaat-koper!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze zou ik ook wel willen!!
    Echt mooi!!

    Sofie
    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ik wil ook wel je petekind zijn ;-) Met die geweldige tas kun je gewoon super goed karateën!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh zo mooi! dat kan toch niet anders dan een schot in de roos zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh man dit is zooo knap. Dat petekind van u is zo een gelukzakske. Echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan geloven dat je zenuwachtig bent (dat ben ik ook altijd) maar ik kan je ook garanderen dat dat to-taal onterecht is want er zijn gewoon geen woorden voor hoe schoon dit ding is! Echt wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Tot in de puntjes afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hihi, die hippe winkel in Geel kennen we. Maar je hebt dat goed opgelost, dat je daar zin in had ? In ieder geval de tas is prachtig en praktisch en het bijhorende accessoire maakt het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als ze 'm maar niks vinden breng je'm maar hier ik ben geweldig hard fan van die tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind em in ieder geval heel geslaagd en zou er zo mee op stap gaan. Dit kan niet misgaan - hij gaat er zelfs goed over moeten waken want er zullen zeker nog liefhebbers van achter de hoek de tas bespieden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amaaaaaai, ik ben er niet tegoei van, ik heb gewoon bijna tranen (van geluk dan wel he!) shit, ik ga die echt niet mogen afpakken van hem :-s
    Oh, en het ritstasje DUIZENDMAAL DANKU DANKU DANKU :-D Een zeer overgelukkige toekomstige mede-eigenaar (en ik ben er zeker van dat de echte eigenaar er ook super blij mee gaat zijn)
    amai, ik heb nog nooit bijna-tranen gehad van een tas...ik word oud en overgevoelig ;-) Maar ik vind hem echt wel SUPER mooi!!!!! JOEPIE!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat zijn we hoe dan ook..ook zonder tas :-) we hebben een 'super meter'

      Verwijderen
  14. Dit is echt een hele mooie tas, zo mooi, zo compleet, perfect gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zonder zever - de mooiste tas in heel blogland en ver daarbuiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow! Zo'n toffe, stoere tas! Heel knap, zo tot in de puntjes afgewerkt. Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, die tas is echt fantastisch!
    Ik ben oprecht een beetje jaloers :).

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super mooi project zeg!! Helaas zijn ze er blij mee anders wilde ik me wel opofferen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. super!!!!

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wow, wat een schoontje! details komen heel mooi uit bij dat effen blauw stofje. valt niet meer te onderscheiden van een tas die je in de winkel koopt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waw, supermooi! Je mag trots zijn op je werk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik dacht al "Ooh, geen probleem hoor, als hij niet scoort bij je petekind weet ik zeker dat hij hier intens zal gebruikt worden !" ... maar helaas pindakaas als ik dat hier zo allemaal lees ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dju, jij was me dus voor! ;) Ik zou die prachtige stof langs de buitenkant gebruikt hebben, maar misschien was het dan wat te druk geworden... Moeilijk... Hoe dan ook: prachtige tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ho-la!!! Zo schoon zeg! Daar gaan ze zéker heel erg blij mee zijn. Laat die zenuwen dus maar gauw varen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Klasse! Wat jij maakt is gewoon veel mooier dan wat je in de winkel kan vinden! Gouden handjes!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauwie! Amai, ik zie geen enkele reden tot zenuwachtigheid! Dat is gewoon een subliem mooie sporttas!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh, die is superschoon geworden! Als je jouw patroon te koop aanbiedt, graai ik zeker in mijn portemonnee!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wow, wat een supermooie tas!!! Inderdaad veel mooier dan wat je in de winkel vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Amai, zo'n kweetnie hoe chique tas! Ik heb ook wel interesse in dat patroon hoor, supermooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik ben compleet weg van dit exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dit is ongelofelijk knap! Daar moet hij gewoon blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. 'Waauw' is nog een understatement... echt niet te doen. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wauw, heel mooi! Daar gaat iemand heel blij mee zijn. Zit echt heel mooi in elkaar.
    http://kreatuurkes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Maar goed dat we op het net zitten en ik mijn vingers kan gebruiken om te typen hoe sjiek ik die tas vind, want mijne mond hangt open...

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Schitterend, echt schitterend! Dit patroon moet je op de markt brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wow, wat een pracht van een tas. Die zenuwen zijn nergens voor nodig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Verbazing in het kwadraat! Prachtig resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een prachtig resultaat! Met zo een tas zou ik ook wel naar de volley kunnen trekken :)
    Moest je dit patroon verkopen sta ik direct klaar!

    staruur.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Super Annelies! Het wordt tijd dat jij een boek schrijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. De tas is heel mooi geworden! Wat een goede tip van die bodem!
    Ik geloof niet dat je je zenuwachtig hoeft te maken. Het tijgerstof is erg grappig.
    Groetjes, Josine.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. per-fect gewoon! volgens mij zijt gij een perfectioniste.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ongelooflijk mooi! ik ben niet jaloers aangelegd maar nu toch wel, wat zou ik dat ook graag kunnen maken.
    Petje af hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Effenaf prachtig!
    Uw tassen zijn echt wel super hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Gaaf, als je mij zegt, Samsonite, ik zou het ook geloven!! Is dat met een gewone stikmachine genaaid????

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ja, hoor! Met een vrij stevige, maar wel normale stikmachine. Ik werk met een Pfaff select 3.0 met dubbel transport en ben daar heel content van!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. praaaaaaaaaachtig, met open mond aan het bewonderen

    BeantwoordenVerwijderen
  47. één woord: WAAAAUUW! (als dat al een woord is)

    BeantwoordenVerwijderen
  48. prachtig !! komt er een patroontje van ?

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Amai prachtig!! Ik wil ook zo'n meter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Jij hebt toch geen reden om zenuwachtig te zijn. De tas is prachtig, knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ik noemde dat daar altijd "peters's seutenstoffen".... foei....
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niks foei, dat is gewoon helemaal waar! Alhoewel, maakt dat dan van mij ook een seut ;)

      Verwijderen