dinsdag 25 juni 2013

Een overschotje.

Met een beetje tijd en stof op overschot maakte ik zondag een kleinere versie van de Zaterdagse Zak
(eigenlijk bekt dat wél lekker nu ik er zo over nadenk)

Simple tote number two

Het stuk witte stof op overschot bleek ongeveer 1,143 keer kleiner dan het origineel dus werd de tas op schaal 1/1,143 gemaakt. Zo kwam mijn Texas Instruments Galaxy 67 uit het middelbaar ook nog eens van pas. Oh, wat een nostalgie!

Simple tote number two, polkadot lining

De voering is gemaakt van een vintage blauw-witte polkadot katoen en in tegenstelling tot de eerste tas zette ik in dit tasje een magnetische sluiting.

Simple tote number two, detail

De hengsels heb ik net zoals de roze variant op de laatste Maakdag bij Koekepeertje gekocht.

Simple tote number two

En nu is de stof op!  
De witte dan toch :)

35 opmerkingen:

  1. Ik ben jaloers op uw labels !
    Allé op uw zakken ook
    Eigenlijk
    Zaterdags of zondags, blijft al gelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uwe zondagse zak is al even tof als uwe zaterdagse zak!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeven zaterdagse zakken zullen zes zomerse zondagen zonnen zonder zwembroek....
    Ik heb het wel voor uw zaterdagse zakken, zonder zever!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van de zaterdag ben ik al een groot fan, dus van deze zaterdagse zakken helemaal! Ze zijn prachtig! Ik heb echt bewondering voor de mooie tassen die jij maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n leuke tassen, wat doe je dat toch goed! :)

    http://dayydreamm.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Respect voor uw kennis van 'schaal', zelfs met een texas instruments Galaxy (die ik in die tijd ook had) zouden er velen niet weten hoe er aan te beginnen!
    Wederom ZEER SCHOON!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad, prachtig! Nu nog de rest van de week ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach, ze zijn echt übercute zo met z'n tweeën naast elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zaterdagse zak bekt idd lekker en is hilarisch! Tof gedaan ook! Ben benieuwd naar de volgende zakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig zijn ze, die Zaterdagse Zakken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik was 'ne casio' :-). Maar ik zou even zot zijn als u om dat om te rekenen!
    Al heb ik zondag enkel een zondagse zak gemaakt en had ik zaterdag geen zaterdagse zak... Ik doe het u dus niet na.
    Leve uw perfecte, altijd fijn om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik vind die echt supermooi, groot en klein :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Door die foto's heb je mijn naai-kriebels weer aangewakkerd!!!!En guess what, ik heb een vrije dag en ga sebiet eens naar de stoffenwinkel!


    Katrien x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi!! Deze zou ik zo kopen als ik ze voorbij kom!! Misschien zelf eens proberen naaien...

    Sofie
    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  15. "Zaterdagse Zak" klikt juist heel erg leuk! Een toffe naam voor een toffe tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zaterdagse Zak hoort dat niet in het zinnetje zeven zaventemse zotte...thuis? ;) Schoon hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha! Ik vind dat al een redelijk prehistorische rekenmachine. Ik moet nu rekenen met de TI-84 plus. Ik ben weg van de tassen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prehistorisch...nu voel ik mij ineens héél oud ;)
      In de jaren negentig was dat nochtans een coole rekenmachine hoor!

      Verwijderen
  18. gaaf zijn ze! leuk zomers wit met fel kleurtje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldige tassen, mooi voor nu in de zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik vind zaterdagse zak ook wel mooi klinken! Weeral zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. en nu dat schoon wit stofje nog proper houden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. W.a.u.w. Die tassen zijn zo mooi! ontzettend knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen