dinsdag 18 juni 2013

Poging 1.


Zeefdrukken test

Ik waagde mij dit weekend aan zeefdrukken. Vraag me niet waarom, het leek me gewoon eens leuk om te proberen.

Zeefdrukken test, de zeef


Ik bricoleerde zelf een zeef in mekaar met wat houten latten, schroeven, nietjes en een glasgordijn van de Kringloopwinkel.

Zeefdrukken test strepen

De strepen vallen nog mee, maar het bloemenmotief heeft een iets te hoog Oxfam-uit-de-vroege-jaren-negentig-gehalte vind ik.

Zeefdrukken test  rare bloemen

Maar ja, het was dan ook een test. Ondertussen staat er al ander gaas op het frame en ben ik aan nieuwe motiefjes aan het denken. Het smaakt alvast naar meer!

19 opmerkingen:

  1. De streepjes zijn prachtig - zowel het motief als de kleur... ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het leven is aan de durvers!
    Knap hoor....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind het heel tof gedaan! zou er zelf precies nooit aan beginnen... hoewel: als het eindresultaat er zo uitziet...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik overweeg ook al een tijdje om te zeefdrukken ipv te stempelen maar weet niet goed hoe eraan te beginnen... Misschien moet ik het ook gewoon eens proberen. Vind jouw eerste ontwerpen alvast heel geslaagd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf. Ik vind ze samen toch wel heel mooi hoor! En apart eigenlijk ook wel.

    Maarreh nu de vraag: hoe doe je dat dan??

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Dat heb ik ook altijd eens willen proberen maar voorlopig nog niet zover geraakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooooooh, zo mooi! Ik wil dat ook al lang graag proberen, maar lijkt me nogal tijdrovend en een gesmos... Die met die strepen is mijn favoriet. Ideaal stofje voor een give-away, lijkt me :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik schrijf me alvast in voor ne workshop zeefdrukken bij u!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind deze nu al erg geslaagd hoor! Benieuwd naar wat voor moois je nog meer gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind de roze ook best geslaagd :) zeefdrukken... een project waar ik niet durf aan te beginnen en ook niet goed weet hoe ik er zou moeten aan beginnen... mss moet jij hier eens een handleiding neerschrijven? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind de roze het mooist... Echt!
    Oei, blijkbaar ben ik voor Oxfam-uit-de-vroege-jaren-negentig-dingen.
    Zo leer je nog eens iets over jezelf :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die zijn allebei wel heel geslaagd voor een eerste poging. Ik denk zelf ook al een jaar of 3 dat ik dat eens zou moeten proberen. De oudste 2 kinderen hebben dat al vaker gedaan op school en tijdens workshops. Het wordt tijd dat ze me dat ook eens leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De stof met de grijze streepjes is heel tof gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. de bloemen motief is prachtig, vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oh, daar ben ik ook al zooooooo lang over aan het denken om dat zelf te doen (vooral voor mijn t-shirtjes) misschien moeten we er hier ook maar eens aan beginnen, gewoon doen zeker?
    Oh ja, onze poes komt vandaag thuis (vanavond) joepie!!!

    BeantwoordenVerwijderen