maandag 26 augustus 2013

Lina.

Lina (4)kopie

Deze zomer werd Lina geboren en dat vraagt natuurlijk om een cadeautje!
Ik wachtte het geboortekaartje af om te zien in welke stijl ik iets kon maken en het werd snel duidelijk dat het iets met wit, roze en hartjes zou worden.

Speeldekentje Lina (21)

Ik koos er voor om een dik en warm speeldekentje te maken uit twee lagen witte fleece en eenvoudig lichtgrijs katoen voor de onderkant.  Een redelijk dikke, roze zelfgemaakte paspel zorgt voor de afwerking.

Speeldekentje Lina (7)

Om het iets persoonlijker te maken, appliqueerde ik hartjes, vlinders en Lina's naam op het dekentje.  Hiervoor scande ik het geboortekaartje in en printte alles een stuk groter af.  De grote kalkeer-truc werd toegepast en zo kon ik exact dezelfde hartjes en vlinders op haar dekentje zetten.

Speeldekentje Lina (17)


Speeldekentje Lina (9)

Maar toen het dekentje af was, was het een regenachtige vakantiedag, ideaal weer om binnen te blijven en dus het perfecte moment om nog een kleinigheidje te maken. Het boek van Tante Hilde werd er bijgehaald en zo kwam er nog een pop voor Lina van onder mijn naaimachine vandaan.

Pop Lina (38)

De juffrouw kreeg een fleurig kleedje en witte fleece bottekes, afgewerkt met roze biaislint. (Kwestie van in  hetzelfde thema te blijven.)

Pop Lina (41)

Ze kreeg lichtblonde haartjes, samengebonden met twee handgemaakte scrunchies.
Inderdaad scrunchies.
De grootste fashion faux pas sinds Sex and the City, maar terug naar de hipper-dan-hip-status geholpen door Mevrouw Emma en Mona haarzelve.
Mijn dank daarvoor trouwens.

Pop Lina (22)

En omdat iedereen toch telkens onder de rokken van een pop kijkt, kreeg deze een op maat gemaakt onderbroekje aan.

Lina (3)kopie

Het dekentje werd meteen goedgekeurd door Lina en hopelijk, later wanneer ze wat groter is, de pop ook!

Pop Lina (13)

31 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige deken, echt heel mooi. En wat zal ze straks blij zijn met zo'n mooie vrolijke pop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalige en unieke cadeautjes! Knap hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een prachtige cadeautjes. Een wolk van een baby. Leuke foto's. En een mooi verhaal. Knap!

    http://wolligewolkjes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuke cadeautjes en een prachtig baby'tje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, Lina en haar mama zullen blij zijn ( euh, de papa natuulijk ook)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ahh, newborn-foto's. Me like! Dat dekentje zal zeker goed gebruikt kunnen worden, zo stijlvol zeg :). En ik bewonder iedereen die het geduld heeft om van die poppenkleertjes te maken. Mijnes gaat nog steeds naakt door het leven (allé, met een pamper aan ;-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel knap! En weer tot in de puntjes afgewerkt en op maat gemaakt... Dat zijn kadootjes voor het leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, wat een geweldig mooi cadeau is dat ! Leuk he, zo in de stijl van het geboortekaartje ! Knap afgewerkt allemaal en ik ben hevig fan van dat poppetje met dat bloemenkleedje en alle leuke details ! Linaatje zal er vast nog heel veel plezier aan beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig schone kadootjes voor een geweldig schoon boeleke:

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je mooie cadeautjes gemaakt, heel persoonlijk! Ik ga ook eens kijken bij Tante Hilde, ik zou ook wel zo'n pop willen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. WAAW, super mooi alweer, en die pop is zalig!!! jammer dat ik alleen maar jongens heb ;-)
    groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh ja, en Lina is een schatje, zo'n mooi kindje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. WAAW, super mooi alweer, en die pop is zalig!!! jammer dat ik alleen maar jongens heb ;-)
    groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Maar ZOOOOOOOOOOOOOO mooi !!Die pop, hoeveel tijd heb je daar niet ingestoken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oh wat een cutie, die Lina.
    Hele leuke cadeautjes. En wat een mooie foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een lief poppeke die Lina!
    Heel mooie cadeautjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig cadeau, zeg! En dat onderbroekje - geweldig! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Maar zo mooi allemaal! Zou ook wel eens zo'n cadeautje willen krijgen. Maar de tijd van babydekentjes ligt hier al ver achter ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een pracht van een cadeau voor zo'n lieveke.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De kalkeertruc is reuze gelukt! Mooi! Ik ga me subiet aan zo'n pop wagen maar of ik met 1 dagje toekom? Daar vrees ik toch voor! Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hahaha, leuk geschreven! Super leuke kraamcadeau's heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super wat je hebt gemaakt. Daar zal ze zeker heel veel lol aan beleven.
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik wou dat onze jongens indertijd ook met zo'n dingen verwelkomd waren geweest!
    En nooit meer scrunchies zonder aan Carrie te denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een kleinigheidje schrijft ze dan, een volledige Tante Hilde pop tot in de puntjes afgewerkt. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtig cadeau! Dat popje is ook echt heel leuk. De eerste keer dat ik er een zie, ik geloof dat ik maar eens ga rondneuzen in blogland... Gr. Renate

    BeantwoordenVerwijderen