woensdag 4 september 2013

Slaapzakken & Sakosjen.


Slaapzakje voor de poppen

Een paar maanden geleden maakte ik op vraag van mijn nichtjes wat kleine spullen voor hun poppen.  Ik nam hiervoor -hoe kan het ook anders- de poppenbijbel van Vlaanderen bij de hand en gebruikte het slaapzakpatroon als leidraad.

Slaapzakje voor de poppen


Exemplaar 1 is gemaakt van een vintage stofje met een rode fleece voering en voor nummer 2 werd witte fleece en de oude dekbedovertrek nog eens bovengehaald.

Slaapzakje voor de poppen


Niet alleen werd er voor slaapgerief gezorgd, maar de poppen moesten ook voorzien worden van sakosjkes. 
Ah ja, da's kei belangrijk!

Sakoshkes voor de poppen


Dus maakte de tante twee ieniemienie handtasjes voor de dames hun poppen.  Gemaakt uit rood & blauw katoen met voering van 'de wasdraad'.

Sakoshkes voor de poppen

Et voilà, twee kinderhandjes zijn weer gevuld!


15 opmerkingen:

  1. Mijn oma deed dat ook, poppenkleedsels stikken. Content dat ik daar altijd mee was! De mijne hadden de mooiste garderobe van de straat. Dat die ncichtjes van hun pollekes mogen kussen met zo'n tante!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er erg leuk uit. Maar wat is de poppenbijbel van Vlaanderen? Zelf maak ik antroposofische poppen of zonnekindpoppen maar dit ken ik dus niet. Men is nooit te oud om te leren.
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Poppenmoedertjes, ik vind die altijd zo liefig. Dat blauw/rode stofje is mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lief van jou om zoveel te maken voor die poppenmoedertjes!
    Ik heb daar 7 jaar moeten op wachten en toen kwam het plots, het poppenmoederen. Jeuh!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat tof! Erg mooi gemaakt. Voor mijn kleine meis van 3 maakte ik ook al een hele berg poppenkleertjes en -luiers en een slaapzakje en, en, en... Heerlijk en superleuk om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik verschiet er niet van dat jij het engelengeduld hebt om zo'n ieniemienie-tasje in detail af te werken... Leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ohh ik val meteen voor de liefde en toewijding van de popen moeder...maar vind vooral de foto met pleister op de elleboog gewoon mooi genomen bravo
    carina

    BeantwoordenVerwijderen