dinsdag 10 september 2013

Zilver & zwart.

Voor een mini-uitstap gisteren had ik een tas nodig die ik makkelijk schuin over m'n schouder kon dragen. Iets simpel, maar met een hengsel dat wel lang genoeg is. Raar maar waar had ik zoiets niet in mijn collectie en dus maakte ik zondag een tas die aan alle eisen voldeed.

Silver polkadot bag on coat hanger


Het is geen 'tote bag' geworden, maar eerder een 'bucket bag' model: een ovale bodem met daaraan de rest van de tas gestikt. Bovenaan sluit de boel met een zwarte metalen rits van de rommelmarkt.

Silver polkadot bag zipper


Naast het lange lederen hengsel, zette ik er ook twee korte hengsels aan. Kwestie van de tas op twee manieren makkelijk te kunnen dragen.

Silver polkadot bag
{Voor alle duidelijkheid; mijn vingers zijn niet geamputeerd, dat lijkt alleen maar zo. Domino of zo.}


Heel groot is de tas niet, maar wel groot genoeg voor de essentiele dingen: portomonnee, gsm, sleutels, een boek, een klein ritstasje, een sjaal etc.

Silver polkadot bag on the ground

Ondertussen ben ik al bezig aan de volgende tas en die zal deze keer niet voor mezelf zijn ;)


Bolletjesstof: Den Boom, Lier
Witte voering: Ikea

28 opmerkingen:

  1. Super toch hé om zo "on demand" iets te kunnen maken!
    Waar kan je zulke leren hengsels vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, simpel, efficiënt, een tas naar mijn hart! En zo professioneel dat die eruit ziet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knal erop, echt wondermooi! De combinatie zilver, zwart, wit en camel werk pérfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch handig als ge goed tassen kunt maken......steeds assorti de deur uit!
    HEEL KNAP GEMAAKT
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Straf jong! Ik vraag mij wel af hoe jij die rits onder de lederen hengsel-flapjes afwerkt.
    Schoon exemplaar, ik ben terecht jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Straf jong! Ik vraag mij wel af hoe jij die rits onder de lederen hengsel-flapjes afwerkt.
    Schoon exemplaar, ik ben terecht jaloers!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, die is erg mooi!
    En lijkt me ook erg handig, mooi formaat!
    Liefs Danielle (DivaDaan)
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een stijlvolle tas! en ze ziet er ook zo handig uit.

    BeantwoordenVerwijderen