woensdag 16 oktober 2013

Het kleinste tasje dat ik ooit maakte.


Nikon remote pouch (2)

Vorige week zat er totaal onverwacht een cadeautje in de bus.

dezustervan op Instagram

Het was een afstandbediening voor mijn fototoestel. 
Hoewel het apparaatje voorzien was van een bijhorend tasje ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat de woorden 'zwart' en 'kei klein' voor mij gelijk staan aan 'kwijtraken'.
Daarom haalde ik het opvallendste stukje vilt (geen rafelende stof, please) tevoorschijn en naaide ik in 10 minuten een nieuw tasje.

Nikon remote pouch (4)

Voil√°, veel beter.

En waarom ik nu eigenlijk een afstandsbediening nodig heb vraagt u? 
Wel hierom:

Why I need a remote control for my Nikon

Als je alleen bent en een foto moet maken van jezelf ben je aangewezen op de zelfontspanner. Geen probleem, maar het toestel moet zich echter wel ergens op kunnen focussen en een witte achtergrond is in dit geval niet ideaal. Zo zag ik mezelf telkens genoodzaakt om eerst een borstel of een stoel in beeld te zetten, te focussen, de zelfonstpanner te activeren om dan snel snel zelf in beeld te springen. Bloggen, het is verre van glamoureus.
Maar vanaf nu is het dus vaarwel aan de stoel, de borstel, de haak en de occasionele pool noodle als stand-in. 
Leve de afstandbediening!



Pssst, vergeet niet dat je nog steeds kan meedingen naar de 'De Zuster Van feat. Georgette tas'. 

15 opmerkingen:

  1. Ik heb me dat direct aangeschaft bij mijn nieuwe camera. Zo ongelofelijk handig! Gedaan met het voor de camera inspringen. Bloggen is inderdaad niet zo glamoureus als veel mensen denken. Mijn foto's zijn er echt heel erg op vooruit gegaan de laatste tijd. Een vriendin vroeg me, seg, wie trekt er eigenlijk jou foto's? Ze zijn zo mooi. Het was heerlijk om haar gezicht te zien vertrekken toen ik droog "het zijn allemaal selfies" antwoorde. Heerlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik dacht dat ik de enige was die acrobatische en niet-glamoureuse toeren uithaalde om foto's van kleding op zichzelf te nemen! Ideaal zeg, die afstandsbediening, en een heel tof kleinste tasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. handig ja!! en een mooi opvallend tasje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aha, dat was het! Tof zeg, om zomaar cadeau te krijgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moh.....zo slim!
    Nu verwachten we natuurlijk wel massa's geposeerde foto's he!
    ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wist niet eens dat zoiets bestond :)
    megaschattig zakje trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Handig zo'n afstandsbediening! Ik heb al goesting om er ook eentje aan te schaffen want acrobatische toeren zijn nu ook niet bepaald mijn ding.. Leuk tasje trouwens ;)

    BeantwoordenVerwijderen