zaterdag 26 oktober 2013

Jani heeft ongelijk.


Volgens de Griekse mode-god Jani is fleece niet goed en stinkt het naar plastiek en zweet.

Hoewel ik zelf niet echt een fleece drager ben moet ik de heer Kazaltzis hier toch wel tegenspreken. Af en toe moet fleece wel kunnen.  Denk maar aan fleece dekentjes, een fleece trui op skivakantie of ik noem maar wat; wanneer je aan het verbouwen bent en comfort en warmte net iets belangrijker zijn dan er 'fashionable' bijlopen.
Enfin, wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik een fleece kledingstuk heb gemaakt en ik mij hoegenaamd niet schaam.



sjaal


Ik combineerde een aftands fleece dekentje van bij de Zeeman en een kapot gescheurd, dun katoenen bloesje van H&M tot een eenvoudige cirkelsjaal. Het was een experiment zonder vast plan of patroon. Er is zelfs geen meetlint of lat aan te pas gekomen, maar toch is het tot een goed einde gekomen.

fleece & cotton scarf 1

Was het mooier geweest met donkerblauwe fleece? Waarschijnlijk wel, maar ondertussen zal u wel weten dat ik liever werk met wat ik in huis heb dan telkens opnieuw nieuwe stoffen te kopen. Laat de winter maar komen!






30 opmerkingen:

  1. Inderdaad mooi! En je hebt gelijk...fleece moet kunnen (in bepaalde situaties ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi zeg ... ziet er gezellig warm uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh een kei mooie sjaal! En ik vind ook dat fleece zeker en vast moet kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een schoontje! En wellicht lekker warm en dat telt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is mooi en staat je super! Hier ligt ook fleece klaar met hetzelfde doel, cirkelsjaals voor de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als de fleece maar mooi van kleur en niet oversized is, toch? En in zo'n sjaal kan het ook hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk dat ge hiermee de Jani misschien tochkunt overtuigen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi - eat this, Jani!
    (Hoewel Jani toch één van m'n guilty pleasures is "Die niet haar t-shirt aan haar onderbroek vast, ik ben er zeker van" :-D)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Supermooi! Al is het mij een raadsel hoe je zo'n volumineuze sjaal uit een bloesje krijgt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was zo'n uitwaaierend bloesje met een 'empire-waist' en eens gladgestreken was het precies nog groter.
      Op foto ziet het er heel klein uit, maar dat was nadat ik er het gescheurde stuk al had afgeknipt.

      Verwijderen
  10. Gij zult nog veel kunnen genieten van uw fleeceke op die manier ! Zalig !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh ik ben er zéker van dat als Jani opde brandstapel voor 1 fleece-item moest kiezen om zich vrij fe kopen, hij voor dit zou gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geslaagd experiment en schoon stukje refashion

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel erg mooi en het staat geweldig bij de jeans. Ik ben een liefhebber van fleece in de winter lekker warm.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Top, geslaagd resycleren. Ben er helemaal fan van.
    Ik vind dat de fleecestof juist een mooi contrast geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt mooi! Ik volg binnenkort uw voorbeeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi zeg!
    grtjs, Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ge hebt gelijk, de Jani kent er niks van!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De Jani zou dit goedkeuren! Oh, ik ben stiekem fan van die mens!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is het voordeel van recycleren, geen druk. Heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig, mooi gedaan, maar hoe heb je de maat bepaald?

    BeantwoordenVerwijderen