dinsdag 19 november 2013

We hebben een clubke opgericht voor mensen met een...


...naaimachine (zullen maar zeggen) want Dames en Heren, Vlaanderen is een naaiclubje rijker! 

Naai@lier 2

Nadat ik hier een oproep deed bleken er wel wat geïnteresseerden te zijn en zo spraken we een tijdje later af op het Zimmerplein. 

Naai@lier (22)

Daar werd tussen pot en pint wat ideeën besproken en werd er beslist om ons aan te sluiten bij een pas opgericht groepje van naailiefhebbers. 

Naai@lier (1)

Nadien ging ik even van de radar en zorgden de organisatietalenten van de groep voor de praktische en administratieve kant van de zaak.

Naai@lier (8)

En zo werd Naai@eLier geboren!

Naai@lier (20)

Ondertussen komen we om de twee weken op maandagavond samen in basisschool Het Spoor in Lier.

Pictures

Hebben we heuse lidkaarten, staat er bijna een website op poten, hebben we reeds een stoffenverkoop achter de rug en gaat de eerste workshop bijna van start.

Naai@lier (10)

Dus wie zin heeft om ons te vervoegen is steeds welkom!

Naai@lier (6)

Misschien tot binnenkort?

Naai@lier (32)
(Zelf hield ik het gisterenavond (bij gebrek aan inspiratie en goesting) bij wat oefenen met de breipennen.)


36 opmerkingen:

  1. Oh tof !!!! Ik,wil,erbijijij ik,wil erbijijij....maar lier is net te ver....spijtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil er ook wel bij en Lier is vlakbij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah plezant! Ziet er kleurrijk en gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wou ik ook net zeggen, wat een gezellige zaal, en zo'n leuke stoelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Plezant! Ik heb er nog over nagedacht, maar bij nader inzien is Lier-Aarschot toch net iets té. Maar hoera, ook in Aarschot start volgende week een naaiclub! (www.naaikaffee.be)
    Veel plezier daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo leuk, ik ben al even op zoek naar zo'n oplossing voor mezelf om wat meer te leren over m'n naaimachine,
    maar Lier is toch een beetje veraf voor mij :( jammer!!

    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer dat Lier zo uit de buurt ligt voor mij ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk, leuk, leuk, maar mijn werk laat het niet toe om 's avonds uithuizig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo tof! En fijn als je ergens mee zit. Gewoon raad vragen aan anderen en hoppa!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Supertof ! Maar Lier is helaas niet bij de deur, anders werd ik zeker lid !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. graag maar Lier is net iets te ver. jammer

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die school waar mijn trein altijd voorbij rijdt? Als dit nu vorig jaar was gepasseerd (toen ik nog massa's vrije tijd had, zucht.), dan had ik met plezier tweewekelijks getreind! Het ziet er daar geweldig gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi hoi, ik ben van Duffel, dus Lier is vlakbij voor mij! Wat zijn de dagen, uren? Kan je daar voor de deur parkeren (want met zo'n zwaar naaimachien...) ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om de twee weken op maandagavond van 19.00 tot 22.00 in de refter van basisschool het Spoor in Lier. De ingang is via de Planeetstraat en daar is plaats voor een aantal auto's. De eerstvolgende bijeenkomst is op 2 december en je betaalt twee euro per keer.
      Een strijkplank, strijkijzer en overlock zijn steeds aanwezig. Dus kom gerust eens langs!

      Verwijderen
  14. leuk! had hier al van gehoord :-)
    Mss kan ik wel eens een keertje meekomen met een streekgenote (die naar het schijnt daar ook aanwezig is.)
    Ps: wat is nu de workshop? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toertjes & Pateekes gaat uitleggen hoe je zo'n prachtig koffertje (zoals op haar blog te zien is) in mekaar naait!

      Verwijderen
  15. Tof! Ik hou jullie zeker verder in de gaten, want Mechelen - Lier dat is nog goed te doen, en het ziet er inderdaad heel fijn uit! Voorlopig hebben we nog wekelijkse naaikranskes in Mechelen, maar eens we terug op 1 keer in de maand vallen, kom ik misschien wel eens tot daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Plezant! Wij houden het bescheiden met een paar vriendinnen bijeen (slechts 1x/maand) maar met meer bijeen lijkt me (nog) geweldig(er)! Mijn nieuwe naaimachine komt van Lier maar voor 's avonds is een 40 min rijden toch té... helaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik wil wel! lees ik er nu gewoon over of is er ergens nog wat meer info te vinden over dit geweldige initiatief? Ik ben zelf van Nijlen, misschien dat er al een carpool richting Lier wordt georganiseerd van daaruit? :) Ben ook wel benieuwd naar de workshop! Ik kom via de link bij de blog van Toertjes&Pateekes en ben grote fan, dus zal wel iets leuk zijn! Ik ga het hier zeker verder in de gaten houden want het kriebelt al!
    ps: sorry voor de anonieme reactie, ik moet nog eens uitzoeken hoe ik dat op een andere manier moet doen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De eerstvolgende bijeenkomst is op maandag 2 december van 19.00 tot 22.00 uur in basisschool het Spoor in Lier. De ingang is langs de Planeetstraat (achter de hoek) en je kan gewoon eens langskomen en een kijkje komen nemen. Per avond wordt er een bijdrage van 2 euro gevraagd. Van een carpool is volgens mij nog geen sprake.
      De workshop wordt inderdaad door Toertjes & Pateekes gegeven en het gaat om het maken van een koffertje (zoals op haar blog te zien is). Voor meer uitleg kan je volgens mij wel bij haar terecht.
      Dus misschien tot gauw, 'anoniem' en wanneer de site online staat dan zet ik dat zeker op mijn blog!

      Verwijderen
    2. Is de workshop al voorbij? Waarschijnlijk wel, als ik naar de datum kijk. Zonde, want ik ben ZOT van haar koffertjes! En Lier is nog in de buurt. Is er een kans dat die workshop nog eens gegeven wordt? Ik ken al direct een vriendin die er ook graag gaat bij zijn :-)

      Verwijderen
    3. De workshop is al voorbij :( Voor meer informatie kan je wel op de website terecht: http://www.naaiatlier.be/

      Verwijderen
  18. Hele mooie blog! Ben al benieuwd naar het showen van de creaties! Nog veel plezier daar in Lier!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. aha!!! het breiwerk ziet er goed uit!!! ben benieuwd wat je gaat maken :-)

    ziet er inderdaad gezellig uit in jullie club, spijtig dat Overpelt zo ver is!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ziet er zooooooooooo leuk uit, maar ook zooooooooooooooo ver :)
    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh, mag ik ook komen? Lijkt me zoveel gezelliger om samen te naaien dan altijd alleen (zoals nu, mijn eettafel ligt vol :) )
    Mag ik iets meer informatie?
    Groeten, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als jong clubje is iedereen welkom, er is nog geen ledenstop of zo :)
      We komen om de twee weken bij elkaar op maandagavond van 19.00 tot 22.00 in de refter van basisschool het Spoor in Lier. De ingang is via de Planeetstraat en daar is plaats voor een aantal auto's. De eerstvolgende bijeenkomst is op 6 januari en je betaalt twee euro per keer.
      Een strijkplank, strijkijzer en overlock zijn steeds aanwezig. Kom maar gerust eens langs!
      We hebben ook een Facebook groep, maar daar ken ik niet veel van. Misschien lukt het me wel om je een uitnodiging te sturen? Zit jij op Facebook?

      Verwijderen
  22. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen