zaterdag 1 maart 2014

Traumaverwerking.


In het najaar kreeg ik een breiboek van mijn BFF (First time ever that I use that word! And probably the last.) en leerde ik mezelf eindelijk breien. Op de lagere school werd er al wel geoefend met de breinaalden, maar dat zorgde enkel voor de nodige trauma's en de belofte aan mezelf om me er nooit of te nimmer nog mee bezig te houden. Zij verwoordt dit eigenlijk nog het best.

Maar dan was er dus dat breiboek en als je zoiets zomaar geheel onverwacht krijgt dan voelt een mens zich wel verplicht om het hele wolgebeuren een tweede kans te geven.

Dus leerde ik steken opzetten, afzetten, rechts en averechts breien. Of links breien zoals de BFF het zo mooi zegt (Damn, now I use that abbreviation again!). 

Naai@lier (32)

Zelfs kabels breien kreeg ik onder de knie!

En hoewel die kabels breien best wel leuk was, was ik niet echt onder de indruk van het resultaat. Gelukkig zag ik toen deze blogpost voorbij komen en had ik de ideale steek gevonden. Zo ideaal zelfs, dat ik meteen twee sjaals maakte: een rode voor de BFF (What's up with that word?) en een groene voor Poppemie. Een paar pompommen zorgden voor de finishing touch.

Sjaal (3)

Sjaal (11)

Sjaal (15)

Sjaal (19)

Nu alleen nog wachten op de winter.


Wol: Veritas (rood) & Drops (groen)

29 opmerkingen:

  1. Op een dag als vandaag komen die nog van pas. Heel geslaagd! En meteen twee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is mooi gebreid! En voor een sjaal heb je niet echt veel winter nodig; hij zal wel van pas komen op winderige dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de BFF heeft hem hem al iedere dag gebruikt aangezien de BFF het altijd koud heeft ;-) (hihi, ik heb dat woord ook nog nooit gebruikt maar het is wel van toepassing op ons!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waaauw, 'k wou dat ik zo mooi kon breien! Love de groene...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke steek! Ga ik zeker onthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige steek! Ik krijg nu meteen instant zin in ook een breiwerkje! (Joke)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn negenjarige dochter bezigt de term BFF regelmatig en zo gek klinkt het inmiddels niet meer. En trouwens, eenmaal verslingerd aan Ravelry (ben je dat al) wordt breien sowiezo een engelse aangelegenheid. Mooie sjaals!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap seg! Ik vind die steek ook veel mooier dan de kabels. Ik zeg altijd pomponnen i.p.v. pompommen, nog nooit nagedacht over dat woord eigenlijk :-) (de figurant van foto 1)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook, dus ik weet eigenlijk niet waarom ik er pompoMMen van gemaakt heb... :)

      Verwijderen
  9. Mooie sjaals! Zo herkenbaar, die trauma's over breien op school...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, dat is een schoon steekje he. En helemaal niet zo moeilijk.
    Toffe sjaals!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooie sjaals zijn dat voor iemand die pas kan breien! Top!! Welke steek gebruikte jij hiervoor want deze is mooier dan de 'gewone' sjaalsteek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruikte de star stitch steek. Heel goed te doen voor een beginner als ik.
      Hier kan je de uitleg vinden: http://www.youtube.com/watch?v=7v--kWsw1ng&feature=youtu.be

      Verwijderen
    2. Bedankt voor de verwijzing. Effie opletten en dan is 't niet moeilijk meer.

      Verwijderen
  12. Ze zijn heel mooi deze sjaals ! Leuke steek. Hopelijk ben je nu van het trauma af. Maar die winter, die zal er toch niet meer komen denk ik, dan is het voor die van volgend jaar hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. super breisteek ze! mooie sjaals

    en BFF is hier het meest gebruikte woord bij de dochters, dus no worries...

    http://www.youtube.com/watch?v=7v--kWsw1ng&feature=youtu.be

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn trauma blijft hardnekkig, maar mooi is het wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. supermooi! Misschoen toch nog eens een kansje geven, die stersteek! Ik begon al 100 keer en trok de hele boel el evenveel keer af!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zeer knappe sjaals!

    Creatieve groetjes van het Veritas team

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hihi, diezelfde blogpost bleef ook in mijn hoofd hangen !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. revelatie ivm breien (al terug opgegeven wegens dat dat toch niet zo neig vooruit gaat) was "Engels" breien. Gaat al iets sneller.

    BeantwoordenVerwijderen