maandag 21 april 2014

In leer.

Leather tote 2

Ik maakte voor het eerst een lederen tas. Het ging met veel vallen en opstaan, maar uiteindelijk kwam er toch een fatsoenlijke tas onder de naaimachine vandaan.

Leather tote (7)

De buitenkant bestaat volledig uit leer en voor de binnenkant koos ik voor gestreepte katoen.

Leather tote (9)

Binnenin zijn er twee grote vakken en één ritsvakje. Ook is er nog een klein musketonhaakje in de zijnaad verwerkt voor sleutels en dergelijke aan te hangen.

Leather tote 15

De tas is verre van perfect en ik heb nog een stijle leercurve voor de boeg in verband met het werken met leer, maar toch ben ik al content. Voor zo'n eenvoudig patroon heeft het best lang geduurd vooraleer deze tas af was. 
Ik ben nog nooit zo voorzichtig en traag te werk gegaan, denk ik.

Voering: Nekkertex
Sjaaltje: Desigual



41 opmerkingen:

  1. Wauw, prachtig! Lijkt me een hele uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow zo mooi!! Mijn eerste project met leer schaurde 2dagen later al door aan de naden, zal preciesles moeten komen volgen bij jou! (of mss dat leer dat al meer dan 20 jaar ergens in een kast heeft gelegen zijn glorie ook verliest?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!! Leer is (en blijft bij mij) een hele uitdaging. Maar het resultaat is zo mooi en goed gestikt ook heel lang ingebruik 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig. Mooi kleurtje ook! Zal je vast veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooi! Ik hou van die eenvoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtstuk dat waarschijnlijk haren zal meegaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind hem echt prachtig, het 'niet-perfecte' zie je waarschijnlijk alleen zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel knap! En hoezo 'verre van perfect'? Ik vind hem alleszins mooi afgewerkt met gaatjes op een gelijkmatige afstand en recht op 1 lijn! Ik kan me wel volledig inbeelden dat je 'traag' te werk bent gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sjieke dinges! Kan je niet eens een tuto 'werken met leer' posten?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat knap! Ik vind hem er heel professioneel uit zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi geworden en hier ga je heel lang plezier van hebben.
    Niet te zien hoor dat ie niet "perfect"is, dat zie je waarschijnlijk alleen zelf.

    corina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. woow! stikt dat handig? want das toch stug materiaal eh, nie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze tas heb ik gemaakt met mijn industriële naaimachine, met een gewone zal het lastig worden denk ik :(

      Verwijderen
  13. Toch vind ik hem er ongelooflijk professioneel uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo mooi! Kun je leer met een gewone naaimachine naaien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan wel, maar dan gaat het om heel dun leer. Ik heb met een industriële naaimachine gewerkt en dus ook met een aangepast garen en naald.

      Verwijderen
  15. Wat goed zeg! Ik vind hem perfect. Ik zou zo geloven dat hij uit de winkel komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze tas is zo mooi.... Ik zou hem zo kopen in de winkel, wauw!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. waw, ik vind die echt heel mooi en ben stiekem wel wat jaloers! heb je tips om met leer aan de slag te gaan? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig! Dat staat ook nog op mijn to do lijstje.
    Ik ben er al heel lang over aan het doen om te bedenken wat voor eenvoudig model ik zou kunnen proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow!! Knap hoor, ben een beetje jaloers :-)

    BeantwoordenVerwijderen