dinsdag 8 april 2014

Ook ik doe mee.

Ik kwam vandaag een aantal blogposts tegen over de 5 favoriete nummers van de jaren negentig. Omdat ik ze stuk voor stuk zo leuk vond om te lezen, deel ik ook graag 5 favorieten.

Als ik terugdenk aan het begin van de jaren negentig lijkt het eeuwig zomer in mijn herinneringen. Buiten spelen, afspreken met vriendinnetjes, pijlentochten maken en potteke stamp spelen. Maar ook me proberen aan te passen aan een nieuwe (middelbare) school, nieuwe vrienden en minder kind en meer puber worden.

Jaren negentig

Het tweede deel van de jaren negentig bestond uit me amuseren op school, nieuwe dingen uitproberen en beginnen uit te gaan ('t Zimmerplein en fuiven in de Lispenaar voor diegene van Lier).
Maar staat ook heel erg hard voor 'mezelf proberen te vinden'. Welke kleding en schoenen draag ik? Wat met dat pierenverdriet op mijn hoofd? (Kuiven waren al lang niet meer in!) En welke cd's steek ik in mijn nieuwe coole micro-hifi-keten?

Jaren negentig

Losing my religion van R.E.M.
Omdat Dylan het uitmaakte met Brenda op dit nummer en Brenda nadien een hele dag op haar kamer bleef en er non-stop naar luisterde. Het was allemaal zo melodramatisch en ik vond het geweldig.



Mr. Jones van Counting Crows.
Het enige verzoeknummer op elke fuif. We konden het van voor naar achter helemaal meezingen en waar nodig zelfs uitbeelden. Een DJ die het nummer niet kende, was een slechte DJ. Punt.



How much is the fish van Scooter.
Hét toppunt van slechte fuifmuziek, maar destijds een grote hit. Het moment om naar de wc te gaan of nog wat bonnekes te kopen. Bezwaarlijk een favoriet te noemen, maar oh zo typerend voor die tijd.



Torn van Natalie Imbruglia.
Het kapsel... enkel het kapsel was belangrijk.

N

Walking after you van de Foo Fighters.
Heel de dag stond het teeveetje op mijn kamer op MTV. Die speelde toen nog muziek zowaar en deze clip was een van de favorieten. Hier werd nooit alleen maar naar geluisterd, maar ook naar gekeken.

F


Verder waren daar nog ons Alanis, The Levellers, Fatboy Slim, The Cranberries, Nirvana, Jewel en nog vele, vele anderen. I love the Nineties!

14 opmerkingen:

  1. Ah, Natalie! Ik ben ooit nog met een foto van die videoclip naar de kapper getrokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh die foto's ....gij bent dus echt nog geen spatje veranderd!
    En die muziek, tja....daar brulde/eerder kweelde ik ook lustig mee mee...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, How much is the fish, ik her inner het mij, verschrikkelijk toch he!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The Corrs, die waren toen ook nog hip dacht ik....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof om te lezen!
    De jaren '90, een straffe tijd was dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig, Ik ga eens nadenken wat die van mij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een nostalgie, heerlijk. Natalie Imbruglia, die mijn vriendinnetje steevast Natalie Broccoli noemde. We hebben samen heel wat computerspelletjes gespeeld, terwijl we mee blèrden met Torn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat de Eighties voor mij zijn, zijn de Nineties duidelijk voor jou! Begin jaren negentig studeerde ik af, halfweg trouwde ik, een iets andere beleving dus maar toch nog ongelooflijk herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey, leuke blog heb je, die dekens met lapjes zijn normaal mijn ding niet maar als ik die van jou zie zou ik er zo ook aan beginnen. We (ik en mijn zus) hebben je genomineerd voor de Liebsteraward!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooh ik was ook zo een fan van brenda en dylan en ik was er toen ook kapot van hihi , wat wil je met die puberende hormonen. grappig !!

    BeantwoordenVerwijderen