zondag 6 april 2014

Voor de jarige.



Quilt Marie (4)

Er was er eentje jarig vandaag en dat verdient een cadeautje. Ik koos voor een (grote) quilt naar dit voorbeeld met een scala aan verschillende stofjes.

Quilt Marie (3)

Voor de achterkant gebruikte ik dit keer geen katoen of fleece maar zachte badstof. Zo kan de quilt in de zomer ook nog dienen als opdroogdeken aan de rand van het zwembad.

Quilt Marie (1)

Een persoonlijke boodschap, geschreven met een textielstift zorgt voor de finishing touch.

Quilt Marie (2)

Plan A was om de quilt met een vrije handvoetje door te stikken (zoals hier), maar om de een of andere reden kreeg ik het geval deze keer niet goed geïnstalleerd. Tijd voor plan B: kruiselings doorstikken met een gewone naaivoet en dat bleek erg goed mee te vallen.

Quilt Marie (5)




Badstof Santens en geel-groene katoen: Den Boom
Chevron: Mini Chic Chevron van Michael Miller via Madeline de Stoffenmadam
Grijze streepjes: van de stapel thuis
Witte katoen: laken Hema
Blauw-witte stoffen: Dandelions in dawn & Diamonte in shine van Sarah Watson via Noeks



25 opmerkingen:

  1. Super! Wat een mooie kleuren samen en zo fris!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dit mooi ! (ik heb het dus niet zo voor quilten, maar na het zien van dit hier ... verbazing alom voor zoveel moois !)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! En wat een goed idee, dat badstof. Heb je er dan geen tussenlaag tussen? En wat een keurige hoekjes op de bies.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik heb er geen laag tussen gedaan anders wordt het deken te zwaar.
      En over die hoekjes volgt nog een blogpost binnenkort :)

      Verwijderen
  4. Wauw Annelies...het is echt weeral prachtig geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi. ♥ die eenvoudige vorm en frisse kleuren. Zo overtuig je me nog om ook te beginnen quilten...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een werkje, en wat een resultaat, knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig gewoon!! echt heel erg mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi, iets waar ik graag ook eens werk van zou willen maken... En die keurige hoekjes was een absolute dada van mijn oma, van wie ik leerde naaien, en iets waarmee ik haar voor altijd associëer.
    Schitterende quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dat vind ik nu echt heel mooi... kan je dat eens uitleggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, zo mooi! Quilten staat al even op mijn "wannadoo" lijst en nu ik dit zie kriebelt het om er aan te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er een gigantisch werk uit, en daardoor nog 10x zo speciaal. Prachtdeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig mooi! Zeg nooit zomaar handdoek tegen een handdoek! Dit is er eentje om te koesteren...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van al die stukjes stof die je uitsneed tot dit, eenvoudigweg mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amai, dat moet nogal een werk geweest zijn! Knap, en een ontzettend mooi geschenk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Amai, wat een geduld, wat een precisie en wat een fantastisch resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw! Ik ben normaal niet zo van de quilts, maar deze is echt prachtig! En wat een superidee om badstof te gebruiken, zodat-ie ook als handdoek gebruikt kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen