maandag 9 juni 2014

Met een rits in de hoofdrol.


ritstas denim

Gisteren verkondigde ik dat ik enkel nog ging bloggen wanneer ik tijd en zin had en vandaag, mede dankzij de feestdag en het onweer, is het zo een dag. Het feit dat ik een tas afwerkte en dus ook iets te tonen heb, heeft er natuurlijk ook veel met te maken.

ritstas denim 4

Ik maakte een tasje in jeans, geïnspireerd door dit en dit exemplaar.


ritstas denim 5

Voor de voering van zowel de tas als het vakje in de flap koos ik sterrenstof. (Eerder gebruikte ik ze ook hier voor de binnenkant.) De flap vooraan is een tasje op zich, ideaal voor een zonnebril bijvoorbeeld.


ritstas denim2

Toen het tijd werd om een hengsel te maken, kwam ik tot de vaststelling dat er niet genoeg stof over was en dus haalde ik de riem van deze tas er bij. Handig!

ritstas denim 3

Op zich is het een heel eenvoudig tasje met wat plooien en een flap, maar door het extra vakje en de rits heeft het toch net dat ietsje meer.

Tip van de dag: Wie goed kijkt op de voorlaatste foto kan zien dat het stiksel niet helemaal is zoals het moet zijn.  Ik sukkelde al een aantal dagen met de onderspanning van mijn naaimachine en kreeg het maar niet in orde. Er zat niets anders op om mijn Pfaff select 3.0 binnen te brengen bij de repareur, maar die was spijtig genoeg onverwacht gesloten op zaterdag. Google bracht uiteindelijk raad en na een grondige kuisbeurt (vooral onder de steekplaat!) en dit geniale Youtube filmpje, stikt mijn machine weer perfect!


Jeans: Den Boom
Sterrenstof: Klijntje
Rits: Kringloopwinkel


28 opmerkingen:

  1. Ooh, supermooi! En dat foutje is moeilijk te bespeuren via de foto hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een geweldig model. Heb je een bepaald patroon gebruikt, of heb je het patroon zelf getekend? Ik vermoed de tweede optie. Wauw! Dat zou ik zelf niet kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Wat een topcombinatie! Het plaatje klopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, dit is een tas op mijn lijf geschreven. Wat mooi zeg! Zwaar fan van de vondst met de rits. Dat in combinatie met de stof en het lederen hengsel... Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig zeg! Ik vind dat jij ook eens een boek moet uitbrengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schoontje! En dat filmpje is idd geniaal: "righty tighty, lefty loosy", ik zal het nooit meer vergeten nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. GEweldiG! En dat idee met die ritsflap! Echt handig...Bovendien 1 riem voor verschillende tassen? Als dat niet praktisch is! Ik zie dat slecht stiksel niet! 't Zal wel weer niet erg zijn... En dat jij je machine hersteld krijgt! Dat is helemaal bewonderenswaardig!
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi handtasje! En die rits is echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh schoon! En veeeel mooier dan je inspiratiebronnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geen zin om een tassenboek te publiceren ? Ik zou deze ook meteen willen maken anders !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die rits in de voorflap is geweldig, eens kijken of ik ook een keer zoiets kan proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie combinatie van de stoffen en een tof model van tas.Ik zou ze zou willen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldige tas! Ik denk dat ik mij ook eens ga laten inspireren door bestaande modellen van tassen. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke tas. Vooral dat ritsvak behalve handig ziet het er ook nog heel leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, dat is echt een hele mooie tas door de stoffencombinatie en de rits!

    BeantwoordenVerwijderen