woensdag 21 januari 2015

DOODGEWONE DINGEN

Opperblogger Kelly maakte een lijstje van haar favoriete, doodgewone dingen. U weet wel, de kleine dingen die het dagelijkse leven net wat mooier kleuren. Bij deze een opsomming van mijn favoriete kleine dingen.

- wit papier
- krakende sneeuw
- een pretpark met korte of geen wachtrijen
- onderweg zijn met de auto en niet zelf moeten rijden zodat ik goed kan rondkijken
- afschuwelijk lelijke huizen tegenkomen onderweg en blij zijn dat iedereen een andere goesting heeft
- stiften, krijtjes, pennen, potloden, penselen, gommen tot in het oneindige
- een roze hemel
- een propere en lege auto voor zolang het duurt
- de fonetisch geschreven zinnen van mijn nichtjes die in het eerste leerjaar zitten.
- hoe ondanks al het egoïsme en agressie in het verkeer, iedereen eensgezind aan de kant gaat voor de hulpdiensten
- de zaterdagse markt in de lente
- oude jaargangen van tijdschriften
- straffe dialogen ook al zijn ze niet echt
- de bergen
- oude foto's zoals die van mijn overgrootouders die poseren op een brommer
- elke coureur of veldrijder die met een sappige Kempische tongval een interview geeft: 'het ga... euh...de kloof te dichte'
- lijstjes

8 opmerkingen:

  1. dat van die auto zou ik ook nog wel eens willen, is precies weeral lang geleden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 💛 de foto. Zou ook op mijn lijstje staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel overeenkomsten! Waaronder ja fijn: lijstjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn lijstje! Ik zou er ook heel veel van kunnen aanvinken, als ik het zo bekijk. Alleen waren mijn grootouders precies niet zo stoer als de jouwe :-)

    BeantwoordenVerwijderen