zaterdag 31 januari 2015

MISS BAKSEL*

Schort Mutti (16)

Een tijdje geleden vroeg mijn moeder -a.k.a. mutti- of ik voor haar geen nieuwe schort wou maken. Iets eenvoudigs maar wel groot genoeg om alle spetters boter, wolken bloem en druppels saus op te vangen. Op Pinterest kwam ik deze pin tegen en dat schortmodel sprak me meteen aan: kruiselingse banden zodat er geen lintjes in je nek snijden en lekker breed zodat er een minimale kans is op morsen. In de stoffenvoorraad werd er een geruit kringloopgordijn opgevist en een spotgoedkoop couponneke van IKEA. Niet veel later was er een super handige schort voor de mutti!

Schort Mutti (2)

Downloads
Schort Mutti (12)







*Mijn moeder kan erg lekkere taarten, cakes en speculaas bakken en daarom krijgt zij van ons al jaren de titel Miss Baksel. Want moest er een missverkiezing zijn voor beste hobby bakker dan is zij zeker titelkandidate!

18 opmerkingen:

  1. Ik vind hem geweldig!!
    Leuk idee voor mijn schoonmoeder aka keukenprinses!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, wat een leuke bijnaam, en handige schort!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. handig ! Ik moet er mij ook eens een paar maken.

    Maar...
    wat ik me afvraag ....
    elke keer als ik je blog open vraag ik me af wat er belachelijk zou zijn aan een broer met een naaimachien ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je bent niet de eerste die zich dat afvraagt: ik heb eerder al die vraag gekregen (van mannen dan wel) die een beetje op hun tenen getrapt waren door dat zinnetje. ;-)

      Een broer met een naaimachine zou uiteraard niet belachelijk zijn, maar DE broer, de mijne dus, zou dat wel zijn. Geloof me!

      Verwijderen
  4. Goed idee voor "miss baksel", vooral die gekruiste banden vind ik super. Een nekband levert mij dikwijls hoofdpijn op. Ik ga je voorbeeld volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zal de mutti blij geweest zijn! Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat den mooie schort en inderdaad een ideaal model. Leuke foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hihi, wat zal deze miss er blij mee geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk schort en leuke foto's. Heb er één gemaakt voor mijn moeder (82). Door de reuma en artrose heeft ze moeite heeft met de strikbanden van de schorten die ik altijd al maakte. Ga hem zo meenemen en kijk wat ze ervan vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hopelijk is ze er blij mee! Ik denk dat ik trouwens voor mezelf ook zo eentje ga maken, want het is echt wel een heel gemakkelijk modelletje!

      Verwijderen
    2. Ja ik wil er zelf ook één, want je zit rondom beschermt tegen spetters. Maar mijn moeder vond hem eigenlijk te wijd ( het lijkt of ik in verwachting ben, zei ze) dus heb ik er een stukje klittenband aangezet. Eventueel een elastieken riem er bij omheen.

      Verwijderen
  9. Ik was aan het wachten op de mislukking in het verhaal, maar dit heeft enkel gelukjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De zuster van 'mutti' ziet zo'n schort ook wel zitten, écht mooi.
    Maar is zeker geen titelkandidaat voor miss baksel !
    Fantastisch !
    Tante Linda

    BeantwoordenVerwijderen